Seiko AGS SQ100

Goedenavond,

Heb zojuist dit horloge gekregen van me oma is van me overgroot vader geweest. Heb zelf al geprobeerd om te Google om wat er over te vinden maar kom niet echt verder. Maar vind het wel leuk om er wat meer over te weten. Is er hier iemand die mij toevallig wat meer kan vertellen over dit horloge ?

5 likes

De AGS is een kinetic, deze heeft een accu (condensator of Lithiumcel) die mechanisch opgeladen word.
Vaak gaat de originele condersator 8-10 jaar mee, deze worden tegenwoordig vervangen door Lithium cel.

2 likes

Zie hierboven. Wordt d.m.v. een rotor opgeladen, net zoals een automatisch (mechanisch) horloge. Maar verder quartztechniek, dus lekker praktisch en robuust. Toch is Seiko deze techniek aan het uitfaseren. Volgens mij is er nog precies één model te koop. Wel jammer eigenlijk. Mocht je geïnteresseerd zijn, check dan ook nog even dit topic:

1 like

Wat ontzettend gaaf om zo iets te mogen krijgen. Wees er maar zuinig op!

1 like

Jaa ben er ook erg blij mee dankjewel !

1 like

Dankjewel leuk om te weten !

1 like

Terecht. Het is gewoon gaaf om dat soort dingen te koesteren. Zo heb ik o.a. de trouwring van mijn opa gekregen, deze op maat laten maken en draag ik nu. Zodra het mijn tijd is om een houten jas te dragen, zal die weer overgaan naar één van mijn kinderen.

Ja precies ga hem ook even weg brengen en weer helemaal in orde laten maken zodat ik hem ook kan gaan dragen echt !

1 like

Jaa hij doet het wel als ik hem opwind ! 5M22 - 7A70 en serie nummer 49002