Seiko Astron only (Deel 1)

Ik zag het al bij de AD en ik moest direct aan iets denken. In ons belgenland was er eens een docu op de televisie waarin een bekende vlaming sprak over een japans boek dat hij had gelezen. Ik weet niet meer welk of wie het heeft geschreven :yum:. Hij zei dat er in stond dat het een gebruik is in japan als je bvb een vaas laat vallen deze te maken met een goudlijm zodat de vaas terug gemaakt is maar dat je ook de barsten mooi zien, omdat deze vaas nu unieker is dan ze daarvoor was. Hij zei dat erin stond dat litekens de goudlijm van de ziel zijn, dat deze ons niet zwakker en lelijker maken. Maar dat ze ons juist sterker en mooier maken, ze maken ons tot wie we zijn. Dat vind ik heel mooie gedachte, ik ben zelf iemand met al een behoorlijke rugzak en kon me daar perfect in vinden. Velen zullen denken doe hem binnen, ga klagen, eis je geld terug :yum:. Dat begijp ik langs één kant maar langs de andere kant maakt dat het zeer uniek. Leg 10 astrons van dit type naast elkaar en ik haal de mijne er zo uit. Mischien ben ik een beetje gek dat kan maar ik vind het een mooie gedachte en zorgde ervoor dat ik het horloge nog meer wilde hebben. Een imperfect horloge bij een imperfecte drager :wink:

4 likes

Ik denk dat de antwoorden een beetje sarcastisch zijn, die van mij wel :grinning: Ik persoonlijk zou me er niet druk om maken :+1:

2 likes

Ja het is mischien een beetje dom he maar ik vond het echt iets hebben :yum:. Ja dat kan inderdaad :wink: vond het wel leuk om dit verhaal even te delen want ik vind het wel een mooie gedachte :slightly_smiling_face:. En inderdaad bij niemand aan wie ik het horloge al heb getoond heeft het opgemerkt hoor, het is ook maar een mm ofzo :slightly_smiling_face:

1 like

Ik zie nog 2 dingen…jij niet? :upside_down_face:

1 like

nee toch, echt?

2 likes

Ik niet nee :laughing:

1 like

Goed zo! :joy::+1::wink:

1 like

Titanium licht gewicht…

4 likes

Inderdaad super licht dat Ti , en fraaie kleur

1 like

Is zeker niet te zien, de foto is ook wat scheef genomen.

Inderdaad leuk verhaal :+1:t3:

1 like

6 likes

Maak eens een foto recht van boven van de wijzerplaat.
Dan kunnen we goed oordelen.

1 like

1 like

@Tonnieb
Is dit een beetje recht? Foto’s zijn niet mijn sterkste punt :yum:

8 likes

Ja recht genoeg.
Er zit wel wat verschil in ja, in de uitlijning.
Maar daar is Seiko om bekend…:grin:

1 like

Ah oke weer wat geleerd :wink: dus als je een seiko koop altijd een beetje scheef houden dan is alles recht :wink:. Ik vind het wel een nette combinatie hoe ze de schakels van de band en de lugs hebben vormgegeven en het titanium :slightly_smiling_face:. Dat scherpe en dat platte geeft een krachtige, brute uitstraling aan het horloge en dat in combinatie met het iets of wat subtiele lichtgewicht van het titanium. Zeer mooi over nagedacht vind ik :wink:

Ach dat is nl he als het krom is is het toch recht :rofl::rofl::rofl:

2 likes

Ja en bij ons in belgië denken we zo over de wegen, welke putten :thinking:? :wink::yum:

Goedemorgen :artificial_satellite:

6 likes

Sorry heb los over je vraag gelezen 🫣.
Bij mij is deze voor in het weekend :wink:

1 like