Toch de tsuki-yomi moeten houden ging bij mij probleemloos.
Het oog wil ook wat en dan wint de Astron met een ruime voorsprong. Vind ik.
Daar ben ik het wel mee eens.
Maar jammer dat winter/zomertijd toch met de hand moet verzetten voor zo duur horloge.
Ik snap het ook niet zo goed, zal toch wel met GPS vs. Radio Controlled te maken hebben. Het moest bij mijn SSE161 ook met de hand. @Tonnieb, ging jouw witte (Radio Controlled) wel automatisch op zomertijd?
Heb hem net handmatig op tijd moeten zetten ging wel bijzonder soepel.
Zo ver ik weet moet je met de gps naar buiten zodat hij singaal vangt. Gaat het dan nog niet even de met de pushers. De radio controled astron gaan gewoon.
Dan nog pikt 'ie de zomertijd niet zelf op. Vanmorgen getest en ook bewust even contact gezocht met het GPS-netwerk (knoppie indrukken). Maar het is geen issue hoor, handmatig gaat 't gewoon prima. Ik dacht alleen wel dat ik te vroeg wakker was …
Ik vind het alleen wel een beetje suf dat een Citizen van 700 euro het allemaal in huis heeft, terwijl een Astron van 2100 op dit punt ‘een beetje dom’ lijkt. Weet eigenlijk niet hoe het zit met de GPS Citizens. Misschien zijn die ook wel dommer dan Radio Controlled.
Nee, m’n Astron stond vanmorgen op zomertijd. Is gewoon kwestie van uurwerk. Hij hoeft ook geen gps te hebben ontvangen om over te gaan naar zomer of winter tijd.
Nee. Beide met de hand gedaan.
ik was vanochtend ook tot handwerk veroordeeld. Maar ja, als alles vanzelf gaat is de lol er toch ook snel af?
Ja daar heb je wel gelijk in, met de huidige band is het prima maar het is inderdaad moeilijk als je eens iets anders wil hebben.
Thanks voor het compliment, astron’s zijn toch echt wel nice he , die van jou ook zeker en vast man
.
Ik heb mijn Seiko Astron Horloge SSH145J1 5X GPS Solar kaliber. nu twee weken en ik dacht dat ik hem goed ingesteld had, maar vanmorgen stond hij niet op zomertijd, dat moest ik handmatig doen
Gisteren heb ik de nieuwe Seiko Astron Limited versie besteld, SSH156 Caliber 5X83 Limited edition of 1,000
Seiko Brand 100th Anniversary
Seiko Astron GPS Solar
Kintaro Hattori Limited Edition
Dat heb je.
Je bent de enige niet, het hoort zo (zie reacties hierboven) …
WOW!
Van harte alvast.
Mooie aankoop…
naast al die mooie nieuwe modellen zie je eigenlijk pas goed hoe mooi mijn al weer wat oudere is. Op z’n Paasbest!
Goedemorgen Astron liefhebbers!
Zoekend naar alle paaseieren was ik er blijkbaar eentje vergeten, die kwam ik hedenmorgen ineens tegen in een bosje bloemen. Gezelligheid …
Fijne dag!
Lekkere foto Hans!
Ik kom een paar euro tekort, anders zou ik deze erbij nemen. Blijft een topper, de SSE161.