Seiko Astron only (Deel 1)

Eerste comment want ik heb eindelijk mijn eerste droomhorloge binnen. Ben al een tijdje met een kleine collectie begonnen en ook al een tijdje aan het lurken op het forum hier, maar dit is de eerste echte “grote jongen”.

4 (!) schakels eruit moeten halen. En past nu erg goed maar vind hem een tikkie aan de strakke kant. Omdat ik nog vrij nieuw ben als het gaat om horloges, en de anderen tot op heden meteen goed pasten daarom de vraag (want ik kan het niet in het boekje vinden): zitten er ook micro-adjustments op de ssj013?

Waarschijnlijk complete newbie-vraag, maar ik ben erg voorzichtig en a-technisch en durf niet echt zelf te gaan rommelen en met pinnetjes klikdingetjes aan de slag te gaan voordat ik weet hoe het werkt, uit angst het meteen te slopen.

5 likes

Als je een foto van de sluiting maakt, kunnen we meer zeggen…

Is dit nuttig?

2 likes

Even dit berichtje van junior lezen.

Na een week de unimatic vandaag de astron weer.

5 likes

Ik snap niet dat ze dit zo maken.
Het liefste zie je 4 gaatjes om te verstellen.
Zeker in de zomer wil je wel eens wat groter stellen.

1 like

Je kunt ongeveer een halve schakel ‘snelverstellen’ in de sluiting.
Dat werkt prima. Vind ik.

In het Benelux boekje staat het niet, maar wel in de Complete User Guide (on-line versie) …

:arrow_down:

Mooie aanwinst! :star_struck:
Van harte, veel draagplezier en de groeten van z’n broertje …

:beers:

5 likes

Deze blijft ook lekker hoor!
Vind hem op deze band ook nét even wat toffer dan op de rooie summit. :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd of dat ook werkt bij @dznl

1 like

Hij heeft exact hetzelfde horloge, dus ik zou niet weten waarom niet … :sunglasses:

PS Sluiting is uiteraard ook hetzelfde.

… en ‘helemaal uitgeschoven’.

Grappig was wel dat ze bij de juwelier waar ik 'm gekocht heb geen idee hadden dat deze fijnverstelling aanwezig is. Hadden ze nog nooit van gehoord. Als gezegd, het staat ook niet in de Benelux gebruiksaanwijzing (de NL vertaling) dus je moet er even op gewezen worden dat dit bestaat. Staat wel bij alle reviews op het wereld wijde web en bij Seiko zelf op de website.

6 likes

Goed bezig…:smile:

1 like

Dat vind ik ook hier hoort die gewoon op.

1 like

Proficiat man :wink:

1 like

Fijne zondag Astron liefhebbers! :sunny: :artificial_satellite:

7 likes

Fijne zondag allemaal!

7 likes

mooie techniek

1 like

Goedemiddag alle twee even buiten om contact te leggen met de sateliet en buitenaards leven :smile:

10 likes

Dank! Ik heb net iets meer speling kunnen krijgen waardoor hij nét iets comfortabeler zit.

1 like

Ik heb wat verschillende schakels gevonden zal vanavond foto sturen. Kijken of de juiste erbij zit qua maat.

2 likes

Ik heb deze nog liggen. Nu de maat nog.
Als je die door geeft.

2 likes

Wat ik kan meten zijn ze 18/19mm met 1 gaatje voor pinnetje