Seiko Astron only (Deel 1)

Wat is 't hier rustig!
Zijn alle Astrons verkocht of is iedereen op vakantie … of, net als ikzelf, druk druk druk. :see_no_evil::wink:

7 likes

6 likes

8 likes
1 like

:grinning:

8 likes

3 likes

Ja, dat is de SBXY039. JDM. Dat wordt dus importeren.
Officiële prijs is ¥198.000,00.

2 likes

Zijn er hier ervaringen met dat radio controlled? In het dagelijks gebruik in Europa zal je er toch weinig van merken dat hij niet op GPS synchroniseert? Mijn Citizen RC lopen net zo feilloos als mijn Astrons GPS

Precies, dus wat is dan de meerwaarde van GPS?

1 like

Met GPS wordt je locatie bepaald, dus automatisch tijd aanpassing.
Snellere update door satelliet in plaats van radio signaal.
Een coolheidsfactor.
Bij de 5x53 movement ook automatisch DST aanpassing.

Maar als puntje bij paaltje, geen meerwaarde.

2 likes

Mee eens. Je koopt een klok omdat je hem mooi vindt; de rest is ondergeschikt. Tenzij je het ziet als een belegging. Maar beleggen in een Astron…?

1 like

Slecht plan…

1 like

Ik vind het een pracht van een horloge.
Indeling, kleur en gewicht zijn voor mij perfect!

6 likes

Ook weer eens om🛰️

8 likes

Mijn ex

2 likes

De Astron kwam met 2 Seiko banden. De stalen en deze witte rubberen. Draagcomfort is erg goed.
Meteen klaar voor de zomer :sun_with_face:

9 likes

Gezien de vraag of een Astron RC nét zo goed de juiste tijd aanhoudt als een GPS (zie ergens hierboven) dacht ik: proef op de som, en je hebt het antwoord uit eerste hand. Dus vandaag ontving ik de SBXY017 (JDM-only). Gebruikt, maar in heel nette staat. En voor een leuk prijsje. Het is Titanium; vind ik altijd fijn dragen. En verder: helemaal goed eigenlijk, gelijk dragen dat ding. Natuurlijk iedere dag vergelijken met de GPSérs. Eventuele significante verschillen meld ik uiteraard direct. Ben er wel blij mee.

10 likes

Mooi horloge :+1:

1 like

Ik heb er ook een!

7 likes

Vind ik dus ook. Eenvoudig vorm gegeven, maar alles zit er op. Solar, RC, Titanium, saffier, ronde knopjes, lekker ondiep, draagcomfort…Wat zou je (realistisch gezien) jezelf nóg meer kunnen wensen??