Seiko Astron only

Echt een stuk mooier

1 like

Blijft mooi he

9 likes

5 likes

Wat is de charme van zo’n Erika’s Original MN? Misschien wil ik er ook een bestellen.

1 like

Zeker!

Lastig uit te leggen. Er zijn al meerdere topics over volgeschreven.

Begint met het feit dat kaaskop Erika ze bedacht heeft, stukje Nederlands huisvlijt. Gewoon leuk. Haar winkeltje is inmiddels behoorlijk wat groter geworden en elke ‘zichzelf respecterende’ bandjeshandel brengt een Chinese kopie op de markt om op het (marketing)succes mee te varen. Erika is vooralsnog de enige die in veel varianten ‘maatwerk’ levert, in allerhande kleuren en ook het ijzerwerk (DLC, geborsteld etc.). Het zijn gewoon goeie lekker draagbare bandjes. Het is even wennen hoe 't werkt (als je een BH-bandje met één hand los kan maken, lukt het met een MN Strap ook wel …) maar eenmaal om de pols, prima! Niet te vergelijken met bijvoorbeeld NATO bandjes, vind ik.

@Zulu heeft er ook al veel versleten en heeft een heel aardig stukkie tekst over deze bandjes gemaakt met in de inleiding iets over de achtergrond. Hij heeft in dat topic ook de Erika’s vergeleken met de vaak goedkopere alternatieven.

Leuk leesvoer:

4 likes

Astron tijd :artificial_satellite:

8 likes

altijd de goede tijd

1 like

Mijn nieuwste aanwinst … heerlijk. Moet de band nog op maat maken :blush:

9 likes

Gefeliciteerd, ga je veel plezier en gemak van hebben👍

1 like

Mooi man…:+1:

1 like

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Dank je wel @Willemseiko

Wel keuze stress :sweat_smile:

5 likes

Valt mee toch

1 like

Lekker! Van harte en veel draagplezier. :ok_hand:

Zag deze afgelopen week nog nieuw bij een Seiko juwelier liggen, terwijl ik dacht dat dit model al even uit de handel was. Ik heb nog even staan kwijlen. Vind de wijzerplaatopbouw met het dubbele datumvenster erg fraai! :wink:

Ik zie op je laatste foto dat je keuzestress hebt. Hoe verhouden zich deze beide tot elkaar? Ik ben zelf al een tijdje naar de SSH003 aan het kijken, hij is me net een tikkie te duur maar ik ga hem zeker nog eens proberen. Tot die tijd, dees om de pols …

Mijn huidige is denk ik wel een stuk zwaarder dan die Titanium versie, jouw meest recente aanwinst ook vermoed ik.

4 likes

6 likes

Hoi @junior, inderdaad mijn stalenversie SSE149 is idd een stuk gewichter en ook 45mm. Qua schoonheid wellicht mooier dan die andere, ondanks de titaniumversie toch met alles iets fijner is en uiteraard lichter. Op staal wel iets meer een eye catcher :wink: Voor de smallere polsen met 43,5 is titanium een goeie keuze. Tot nu toe was het mijn grab en go watch, gezien de tijd altijd goed staat. Echter, ik vrees dat de stalen Big date mijn pols vaker gaat sieren dan de titanium … Astron … zo verslavend :rofl:

Titanium nooit mijn ding geweest. Net of je niks om je pols hebt.

1 like

Hahaha ik vind het inmiddels wel echt heerlijk :rofl: