Seiko (baby-/tuna-/etc.) Monster only.

Seiko’s Monster series zijn tamelijk legendarisch, of eigenlijk “Seiko kopieert Seiko” met haar eigen ontwerp. Het is een “love it or hate it” design, maar ik kan ze zelf zeker wel waarderen en heb er twee uit deze reeks.

De aftrap; in de serie Seiko X-Monsters; de Seiko Orange “Baby” Monster (first gen., in mijn optiek de mooiste) op een Strapcode Super Engineer II horlogeband.

Meer liefhebbers?

5 likes

Een monster topic bestaat al:

Geen monsters, maar wel een baby Sumo en een baby Marinemaster!

1 like

Kwam niet naar voren tijdens de zoekopdracht, en die link die je hier post verwijst naar iets geheel anders… :sweat_smile:

Kijk naar de titel maar whatever man. Fijn weekend alvast.

1 like

Ehm… Whiskey Tango Foxtrot. Pilletje vergeten vanmorgen?

:+1:t3:

1 like


Blijf ze leuk vinden, die dikke naar beneden lopende bezel, die uitsparing aan de zijkant en de metal look. De wijzerplaat lijkt zwart maar is donkerblauw.

2 likes

Ben geen fan van Seiko 5 monsters…:grimacing:
Doe mij de originele maar…

1 like

Beetje rare opmerking als je wordt gewezen op een Monster-topic dat al bestaat sinds 2016 met ruim 300 post erin…

1 like

Dan noem je het Seiko 5 monsters…:wink:
En het is geen rare opmerking, want het bestaat, al heeeeeel lang.

Aan alle pseudo-moderatoren, ik had misschien iets duidelijker moeten zijn. Met dit:

Bedoel ik dus te zeggen dat Seiko het monster-concept kopieert in de andere lijnen die ze voeren. Zelfde bedoel ik te zeggen met:

En met de titel ook. Dus dit gaat m.e.a.w. niet over de Monsters maar over alle andere types die wij als horlogeliefhebbers ook “Monsters” zijn gaan noemen.

Aan de échte mods; mik dit topic maar naar het ronde archief. Verkeerde aftrap, verkeerd sfeertje gelijk al.

Gaat om de toonzetting @EricPP, vooral om de toonzetting. Maar goed, dat schijnt de norm te zijn tegenwoordig. Zal wel aan mijn leeftijd liggen dat dit soms een allergische reactie teweeg brengt bij mij. En je mag mij alleen nog even uitleggen wat er raar is aan wat ik hier zeg.

Saillant detail, datzelfde topic haalt de TS aan dat ook hij gezocht heeft en niet heeft kunnen vinden en dat kan natuurlijk soms gebeuren hè, of zijn jullie ook zonder fouten?! Bovendien heb ik in mijn post hierboven al uitgelegd hoe ik dit topic bedoelde. En dan kan het zijn dat het aan mijn taalgebruik ligt, of dat andere moeite hebben met lezen, dat er ergens iets “vfout” gaat in de interpretatie. Laat ik dan maar de hand in eigen boezem steken en zeggen dat het aan mijn taalgebruik ligt.

Enfin, verzoek ligt al bij de mods om dit topic de keel om te draaien. Aan hen die zich hieraan geïrriteerd hebben, duizend maal excuses dat ik deze reactie bij jullie teweeg gebracht heb hoor… :woozy_face:

Is niet nodig dit te killen, er zijn van diverse Seiko’s, pseudo kopieën gemaakt en ze worden vaak mini of baby genoemd. Dat het vaak nergens op slaat, blijkt wel bij de “Baby Monster” die groter is dan de originele en een bredere armband heeft! En ja, de gewone monster komt ook weer tevoorschijn in de “Baby tuna”, die het uurwerk, wijzers en WIJZERPLAAT (zullen we ophouden dat een DIAL te noemen?) van de gewone Monster 2 heeft gebruikt.

2 likes

De originele monster en de baby tonijn

1 like

Ook een blauwe baby Tuna.:sweat_smile:

1 like

1 like

1 like

1 like

Weer eens op staal.

2 likes