Ik denk dat ik er zelf niet aan ga sleutelen.
Ga hem gewoon dragen en als het me echt gaat storen kan ik altijd nog lang de horlogemaker.
Ik ben altijd bang als ik hem weg breng hij met schade terug komt😬
Dat is ook van de redenen waarom ik Seiko als serieus horlogemerk niet serieus kan nemen. Niet alleen de slechte QC bij deze prijzen, maar ook de giga afwijkingen van de uurwerken.
Misschien iemand een suggestie voor een goede horloge maker die naar de bezel kan kijken.
In de buurt van Amsterdam
Ja heel bijzonder dat het nog gebeurt.
Je zou zeggen dat een machine ze op de millimeter nauwkeurig zou moeten kunnen plakken
Tja. Risico is er altijd, maar als je bij een horlogemaker gaat van het kaartje met goede referenties, is die kans nihil.
Maargoed. Het is je eigen keuze. Gezien het feit dat je de moeite hebt genomen dit topic aan te maken, denk ik dat
Niet lang zal duren
.
Succes ermee! Weet dat dit geen reden van verkoop hoeft te zijn. Valt prima te corrigeren ![]()
Dit vind ik wel bijzonder. Als je Serious met Watches bezig bent, neem je dit als verkoper toch serieus op en kom je met een oplossing?
Stukje service met een kleine moeite als je de reacties hier zo leest.
Ik heb met twee verschillende mensen gesproken van seriouswatches
Beiden gaven aan er niets aan te kunnen doen.
Er niet te veel naar proberen te kijken werd er gezegd ![]()
Nice!!
Mooi gemaakt
Heb ik vaak met die moderne Seiko’s gehad… kunt niet veel aan doen of jij moet een volledige nieuwe bezel bestellen en deze laten zetten, wat vaak van seiko zelf toch duur is. Ik heb er mee leren leven dat Seiko vaak imperfecties heeft. Maar tbh, voor die prijsklasse zou dit niet mogen, ik zou het verkopen en een nieuwe kopen ![]()
SW is hier verkoper, geen reparateur. Wanneer er geen sprake is van een gebrek waardoor normaal gebruik niet mogelijk is, is er geen sprake van non-conformiteit, zodat de verkoper niet verplicht is tot kosteloos herstel. Bovendien loop je het risico dat wordt gesteld dat de koper niet aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan omdat het zichtbaar is. Risico lijkt hier groot dat er geen non-conformiteit wordt aangenomen en de kosten om hier een uitspraak van de rechter over te krijgen staan waarschijnlijk niet in verhouding tot de waarde van het horloge, terwijl het risico op afwijzing van de vordering groot is. Wennen of door horlogemaker laten herstellen op eigen kosten.
Ja dat snap ik, er zal ook geen kwaad in de zin zijn. En om nu gelijk te spreken over een rechter
dat gaat wat ver op de vrijdagmiddag.
Wetende dat er WEL iets aan te doen (lees: bovenstaande reacties), zou het bij mij blijven knagen.
Of SW er dan niks mee doet is aan hen.
Ik doe vaak zaken met sw en ben er erg tevreden Over.
Eigenlijk altijd een goede oplossing.
En ik begrijp ze ook al.
ik heb me er al bij neergelegd.
Ik kijk het aan of breng hem weg naar een horloge maker.
![]()
![]()
Jezus wat kut. Daar ga ik dus nooit wat kopen. Wat een antwoord… Zou mij in de zeik genomen voelen.
Tip voor SW; geef zulk advies niet. Vooral niet bij horloges die bijna 1.5k list zijn.
wel een beetje jammer.
maar over het algemeen is hun service echt wel goed.
In het verleden hebben ze klachten altijd goed opgelost. ![]()
Ik denk dat ze dan heel veel kunnen gaan oplossen…bij Tesla sluiten dingen ook wel eens minder goed op elkaar aan en dan hoor je kraakjes en piepjes. Die nemen ze om die reden ook echt niet terug. Geen beginnen aan.
Je bedoelt bij geenéén model.
Zelfs niet bij een Flikflakje.
Eigenlijk wel ja. En zeker ook bij de altijd accurate en punctuele Japanners! (Ook al worden ze niet in Japan gemaakt maar wel onder supervisie neem ik aan!)