Seiko bfk pepsi kinetic

Klopt wat je zegt maar toch.
Dan is ie toch weer voor jaren goed

1 like

Vandaag een BFK binnengekregen. Die van mij geeft 5 seconde aan na het indrukken van de knop. Betekend dat dat er te weinig beweging is geweest en m’n batterij gewoon nog niet volledig is opgeladen of betekend het dat ik er nieuwe capacitor in moet plaatsen?

Even een ouwe koe uit de sloot gehaald ipv nieuwe topic openen :joy:

Ik heb ook een BFK gehad en ik vond dat het erg lang duurde voordat hij 100% geladen was. Ik meen zo’n twee weken elke dag gebruiken en s’avonds ook nog schudden. Het is ook de reden dat ik het horloge heb verkocht. Ik had het horloge ook nieuw aangeschaft

1 like

Oei, al weer een tijdje geleden dat ik mijn BFK had. Maar volgens mij heb ik die van mij nooit verder zien teruglopen dan 10. Ik probeerde 'm altijd om de zoveel tijd weer een paar daagjes te dragen. Zo zou je ook de proef op de som kunnen nemen. Een aantal dagen dragen en kijken of de PR weer oploopt. Overigens is tot 20 nog wel te doen. Maar 30, dus volledig opgeladen, daar moet je 'm echt wel een tijdje voor dragen, weet ik nog. Succes! Blijft wel een leuk horloge en lekker robuust.

1 like

Ja robuust is het zeker. Net gewogen
 205 gram :joy:

1 like

Voorlopig flink blijven schudden en dan moet de gangreserve wel op lopen.
Kan flink lang duren hoor.
De leeftijd van capacitor zal ook mee spelen.
Ik heb deze bfk al een week om (draag op het werk en in bed geen horloge) en hij ligt de afgelopen tijd 2x per maand op de kinetic lader maar meer dan 20 sec aan capaciteit krijg ik er niet meer in. Horloge is inmiddels 12 jaar oud en zal hem binnenkort maar eens wegbrengen voor een verse capacitor.

1 like

Ik heb een Seiko kinetic gehad, die een gangreserve had van 3 dagen. Dat bleek standaard te zijn bij de oude modellen. Met een nieuwe capacitator kon die echt belachelijk veel langer in de doos blijven, zonder dat ie stopte. (Uiteindelijk verkocht omdat ik hem niet meer droeg)

De nieuwe capacitators gaan, volledig opgeladen, zo’n 6 maanden mee. Het zijn inderdaad de kosten niet en je kan er weer heel lang mee vooruit.

Heb er een besteld idd via eBay. Twee tientjes kosten ze. Heb het al een keer eerder verwisseld en is vrij eenvoudig.

1 like

Ja dat weet ik, ik noem dat schudden.:wink:

Klopt dat kinetic van Seiko veel beweging nodig heeft om de 20 sec indicatie te bekomen. Het luktte mij door drie dagen op rij minstens 20 min de Seiko Swing beweging uit te voeren.
Hoe je 20 min volhoudt ? Moeilijk, maar bij mij hielp een boeiende TV uitzending.
Als je de Kinetic minstens een week niet draagt, heb ik ondervonden dat je de accu kan sparen door de kroon uit te trekken (= horloge stoppen).

1 like

Ik gebruik hier een Philips Imageo led kaarsenlader voor het op peil houden van de Seiko kinetics. Helaas zijn die laders tegenwoordig ook steeds minder goed te krijgen.

Enkele jaren terug ook geëxperimenteerd met Philips lader. Na vele malen proberen vond ik toch een goede positie om te laden. Op een dag voelde mijn Kinetic warm aan de achterzijde. Dan maar gestopt met die laadwijze.