Seiko duiker na openmaken niet meer werkend - advies nodig

Nope helaas… Geprobeerd en hij lijkt er wel goed in te zitten, de tandwieltjes bewegen netjes bij het opwinden.

Rico1965 (topper!) heeft aangeboden om er een keer naar te kijken, dus hopelijk ziet hij wat er aan mankeert

3 likes

Ahh een RLCtje :smirk:

6 likes

Forumpower to the max. Tof van hem. Hopelijk is het iets simpels.

2 likes

Dat mag. Maar hij vroeg om hulp, niet om een mening over z’n horloge.

4 likes

De nieuwe bezelinsert is ook wel weer aan vervanging toe lijkt het. Lijkt op 2 plaatsen gebroken…

1 like

Idd ik denk eerder dat het horloge een flinke tik heeft gehad. Dan dat het komt door het monteren en demonteren.

1 like

Zo ziet het er wel naar uit zeker omdat de balansveer niet heel lekker uit lijkt te komen. Overigens vind ik werken aan veren best ontspannend :joy:

2 likes

Viel me ook op.
Weet je zeker dat het door het modden komt @SeikoSeamaster? Vind het bijzonder hoe je dit gelukt is.

Degene die zich hieraan gaat begeven, krijgen we een update? Ben nieuwsgierig wat eraan mankeert.

Ps, mocht je niemand vinden en je woont in het zuiden van het land, kom je maar even langs :+1:t4:

3 likes

In de regio Amsterdam wil ik er ook wel naar kijken.

1 like

Naar aanleiding van het topic van @SeikoSeamaster zijn we in contact gekomen omdat we nagenoeg in de zelfde gemeente wonen. Gezien zijn probleem omschrijving moest het toch niet moeilijk zijn.

Nadat ik het horloge van hem in ontvangst had genomen een eerste inspectie gedaan. Er was niet meteen wat geks te zien nadat ik alle mogelijke problemen nagelopen was.

Omdat ik erg druk was met hem afgesproken dat hij aan de beurt kwam als er meer ruimte was. Nou die was er afgelopen week.

Weer gedoken in het uurwerk. Balans draaide mooi als hij een zetje kreeg maar stopte na 3 a 4 omwentelingen :face_with_raised_eyebrow:. Dan maar de balans in zijn geheel eruit gehaald. Hopelijk kon ik zo iets in het uurwerk kijken.

Weer in eerste aanleg niks geks. Toch maar even het uurwerk onder de microscoop gelegd. Wat zag ik daar nu ineens voor geks in het escape wiel zitten, een dikke zwarte haar, volledig gewikkeld om de as.

Met de precisie van een open hart operatie de haar met een pincet kunnen verwijderen. Balans weer terug en ja hoor het leven was weer terug. Reanimatie was niet nodig.

Alles weer gemonteerd en hij ziet er weer top uit.

Het moraal van het verhaal is dus, mocht je zelf iets aan je klokje doen zorg dan voor een schone werkomgeving :wink:.

Probleem dus opgelost en weer een blij forum lid.

16 likes

Fantastisch! Complimenten hoor.

Mooi gedaan !

Super bedankt Rico, dit had ik zelf nooit kunnen achterhalen! Stiekem wel hilarisch dat dit het probleem was. Leuk geschreven stukje ook :joy: