Seiko Galante Anniversary: mooi?

samoerai is het woord dat me te binnen schiet :slight_smile:

Als ik deze om heb dan val ik voorover.

Dit gaat mij ook allemaal net ff te verā€¦ :)o

Zooo, ik word niet goed! Gelukkig heeft Seiko nog andere ontwerpers in dienstā€¦ Maar goed, ieder zijn smaak - en dat is maar goed ook! Anders hadden we nu geen forum ons helemaal maf te kletsen (posten) over horloges!

Menno

Mag van mij in Japan blijven(:smiley:

Ja, vind de wijzerplaat iig erg gaaf.
Sommige horloges moet je gewoon vaak zien, worden ze vanzelf mooier.

gr Ron

Amai, en dan vinden sommigen Breitling teveel Blingblingā€¦

Deze Seiko is pas BLING ! B)- ( effe een zonnebril opzetteuh ! )

Enne, nee, ik vind hem NIET mooi.

Vind hem geweldig gaaf. Wel lekker over the top.

hij is in ieder geval mooi gemaakt ā€¦ ik zou hem zelf niet kopen maar vind het zeker de moeite waard hem zo te bekijken :wink:

helemaal super dit klokje, kan het wel waarderen(tu)

Jeetje, wat moet ik hier op zeggenā€¦?!?

Hij heeft elementen die ik mooi vind, maar in zā€™n geheel is ie niet aan mij besteed. Die band is wel apart, doet me aan mesh denken. Kast met die schroeven zie je ook niet elke dag. En er is leuk gespeeld met 't zwart op de wijzerplaat.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar feit is en blijft dat hij wel een eigen smoel heeft. Daarbij - en dat kun je van veel heel, zogenaamd, exclusieve merken niet zeggen - het is en blijft een zeer uniek en fantastisch uurwerk dat er in zit. Als het daarbij zo is, dat het status verhogend is, wanneer een merk alles in eigen beheer heeft - dus eigen uurwerk en noem maar op - dan geldt dat toch zeker ook voor Seiko. Alles, maar dan ook werkelijk alles doet Seiko zelf. Nog een ander feit is dit, bij veel merken (neem een Cartier of een Rolex) betaal je toch veel voor alleen al de naam, het image; ze zijn wel goed, maar verder ook niets exceptioneels; bij Seiko betaal je helemaal niets voor de naam en dat betekent dat, stel dat een horloge vijfduizend euro kost, dat horloge dat bedrag ook dubbel en dwars waard is.

Persoonlijk ga ik het merk steeds meer waarderen. Hoogstwaarschijnlijk ga ik in februari voor de Ananta - want ook dat is een opmerkelijk ding.

Die vier ā€œschroevenā€ zijn niet mijn ding. Voor de rest kan ik hem wel waarderen. Maar zou hem wss niet kopen.

Als ik alle Seiko modellen naast elkaar zou leggen en ze moet vergelijken met een lichaamsdeel dan was dit met stip en zonder enige twijfel de ANUSā€¦ :smiley:

Auwā€¦

toch net een beetje tĆ© barok voor mijā€¦

Dat is wel een harde uitspraakā€¦ Hij lijkt inderdaad wel een beetje op een ster alleen is ie niet bruinā€¦ :smiley:

Ik blijf hem overigens nog steeds geweldig vinden!

Wat mij betreft heeft dit horloge veel teveel Jacobse en van Es-gehalte (td) Het zou mij niet verbazen als souteneurs in Amsterdam dit als hun daily ā€œbeaterā€ hebben. Dus als je "der Ć©Ć©n van hun dames ziet lopen met een grote blauwe plek op de kont met vier blauwe stippen, weet je genoeg :smiley:

Bijna Seiko-onwaardig (td)

Gr Ron

Dit is toch een dames horloge, toch? (hoop ik)

Anders heb ik er maar Ć©Ć©n woord voor: shitterend!

Doet me aan iemand denkenā€¦ja, Fransie Bauer:+