Seiko Giugiaro Design L.E.: wat vinden we er van?

Extreem leuk :slight_smile: jammer genoeg niet betaalbaar buiten Japan :confused:

Best een looker :grinning:

Grt.

3 likes

ZƩker! :sunglasses:

1 like

Misschien minder comfortabel, maar ik vind de eerste foto met de pushers onderop en bovenop erg cool! :+1:

De nieuwe ook wel gaaf maar niet zo cool als de echte 80“s Seiko Guigiaro“s.

Groeten,

Noel.

Ik vond die DMC nou net ƩƩn van de vele dieptepunten van Guigiaro…, Toegegeven… hij heeft wel enkele mooie auto’s ontworpen, maar ook een paar gedrochten… zoals de Hyundai Stellar…

de Nikon F4 Camera was ook van zijn hand… en die is wel mooi ā€œin my bookā€.

Wat de Seiko betreft… ik weet niet wat die ā€œpuistā€ voor functie heeft?.. Ik heb hier een horloge met Dieptemeter… maar die zit aan de Linkerkant… zodat je er geen last van hebt…

en de Hyundai Excel, FSO Polonez, Zastava Yugo, SEAT Malaga en nog zo’n paar.

Ik voel bij hem altijd een hoog ā€œde Bouvrieā€ gehalte. Ontwerp maar iets, een beetje bij voorkeur in mijn stijl & stuur me het geld maar. Dan mag je mijn naam gebruiken. Je kan me altijd bellen voor een volgende deal…

2 likes

Not my cup of tea…

Het zijn gewoon de chrono pushers. Het idee is dat ze dankzij de ā€˜puist’ groot en gemakkelijk te bedienen zijn wanneer je met handschoenen aan een voertuig aan het besturen bent. En dat is waarschijnlijk wel waar.

Dan zie ik nog het nut niet… met deze opstelling heb je de kans dat je beide pushers gelijk bedient… en dan doet ie niets… een Bullhead is dan een slimmere constructie…

Ach ja, nut is een groot woord. Laten we het op ā€œde bedoelingā€ houden :wink: Een gefaald designexperiment als het ware. Misschien vind ik het ook wel vooral gaaf ivm de Aliens connectie (een van m’n favoriete films allertijden). Ik wil 'm in elk geval hebben.

1 like

Schitterend

Gelukkig is smaak puur persoonlijk…ik zal niemand ooit afraden er een te willen hebben… alleen… is ie aan mij niet besteed… de oude vind ik mooier eerlijk gezegd…

Good thinking Arie :+1:

Grt.

Wat een gedrocht.

ik zie nu pas dat het een reissue is van de Lt. Ripley watch in Aliens