Seiko Kinetic only

3 likes


Nu de witte uitvoering nog !

12 likes

Ik zat te lezen op HF en kwam deze post tegen. Op de foto zie ik een plaatje van de batterij zonder de “pootjes” er aan? Hoe zit dat? Zitten die er wel op in de praktijk? Ik zit te kijken om ns een accu te vervangen van een kinetic.

Dat klinkt wel erg tricky om te doen allemaal. Maar het scheelt qua prijs wel een slok op een borrel.

4 likes


Mijn daily :heavy_check_mark::watch:

9 likes

9 likes

Een oudje maar ik draag 'em nog steeds met plezier

6 likes

Het ene genot met het andere…

6 likes


nieuw op dit forum dus maar beginnen om mijn Kinetic te delen. Kennen jullie deze nog?
ik heb veel gelezen over de laadmogelijkheden met braun laders en de philips imageo lader.
de braun lader lijkt voor als nog niet te werken met mijn horloge. is er iemand die ervaring heeft met dit type op een philips Imageo?

groet Jerry

1 like

Het is een ouder model zo te zien. Is de accu nog goed?

Ja ik gebruik deze op de Imageo.

2 likes

heb m jaren geleden door een juwelier laten repareren (gekocht in 1997) er staat mij iets van bij dat ie me toen heeft verteld dat er een ‘sterker’ onderdeel is terug geplaatst omdat het origineel niet meer verkrijgbaar was. kan dat een transistor geweest zijn?

bedankt, maar eens op zoek gaan naar zo’n lader dan. moet het per se een lader voor 3 kaarsen zijn of werkt die voor 2 stuks ook?

Ja zal een nieuwe accu geweest zijn. In die jaren wel gedragen of stil gelegen? Als hij de hele tijd stil gelegen heeft kan de accu ook weer overleden zijn. En dan zal een oplader ook niet echt werken.

ja wel afgewisseld met andere horloges maar veelvuldig gedragen

bij een kleine beweging gaat de secondewijzer ook in de 2-tikken stand maar krijg m handmatig niet zo ver dat de gangmeter zich vult

Dan zal de capacitor waarschijnlijk weer vervangen moeten worden. Ik ken de laders voor 2 kaarsjes niet, maar als je het horloge er recht in kunt zetten dan verwacht ik dat het wel werkt.

1 like

Ik denk ook de capacitor stuk of zwaar verminderd in kracht @JerryD.
De Seiko Kinetic Sports 150 uit de 90’s die ik had kreeg ik door te dragen en te schudden ook niet meer ver genoeg opgeladen.

Het vervangen van de capacitor is overigens eenvoudig zelf te doen, zelfs met minimale kennis en dito technisch inzicht. Even op youtube kijken en de juiste capacitor ergens bestellen.

Weer opgeladen na een junglesurvival* middag…


(*onkruid wieden)

7 likes