Vintage Seiko Only (Deel 1)

Nog steeds onderweg :roll_eyes:

5 likes

@Eezy ben intussen wel benieuwd, draag je je ‘‘nieuwe’’ Lord Marvel nog? Of gaat over van zoon op vader?

Voor iemand die gek is op fotografie ben je behoorlijk karig met één foto in de advertentie. Een paar extra uploaden is nog steeds gratis hoor.

5 likes

Die ouwe is nog niet jarig en vooralsnog krijgt ‘ie veel polstijd bij mij! Moet nog zien of ik er afscheid van kan nemen.

4 likes

:smiley:

Ah, ik mag hier nu ook meedoen. Santé!

15 likes

Kan iemand mij vertellen of de onderstaande LM er goed uitziet? Ik twijfel omdat hij er gepolijst uitziet. Geen idee of dat zo hoort.

5 likes

Ziet er prima uit hoor.
Hij wel een extra poestbeurtje gehad, maar dit was volgens mij ook een glans LM van uit seiko.

1 like

NA!

15 likes

Gisteren eindelijk een 6138 met stalen band op lengte gemaakt.

Kwam er gelijk een bracelet extender vrij om de band van het volgende horloge passend te krijgen.

En zo heb ik dan een LM welke ik daadwerkelijk kan dragen.

8 likes

Weer een NA.

Twee koningen naast elkaar. Ze lijken van voren wel wat op elkaar, maar van de zijkant is het weer heel anders.

17 likes

Prachtig :ok_hand::blush:

Die ouwe King Seiko lijkt wel groter…wat is de maat?

2 likes

De NA is iets kleiner maar het scheelt niet veel. Hij is 36mm volgens mij.

1 like

Ah…oke :+1:

1 like

Mooi exemplaar! :+1:
Je had laatst ook al zo’n mooie met zwarte wijzerplaat.
Is deze laatste een 4420 handopwinder?

1 like

Ligt denk ik aan de foto. En op mijn pols lijkt alles groot :sweat_smile:

Een cijfertje omdraaien, een 4402 handwinder inderdaad. Maar met dat handwinden blijkt een probleem te zijn. Man man man. :upside_down_face::face_with_symbols_over_mouth: K*t ebay altijd. :angry::confounded:

Dat dacht ik ook al :+1::grin: …maar lijkt ook een smalle bezel te hebben en dan oogt een horloge op je pols ook groter…

Knutsel project. Zit al nieuw glas op, veer is onderweg. (Zal wel voorlopig in een laatje terecht komen)

Deze loopt wel goed.

7 likes

Ik ben me een beetje aan het verdiepen, en heb een paar vragen waar ik niet echt uit kom:

  • Is een LM 5606-7000 nu wel of niet hi-beat zoals sommige andere? Staat niet op de wijzerplaat maar op Google vond ik wat tegenstrijdige berichten.

  • Wat is een normale prijs voor deze (niet in perfecte, maar wel in optisch goede conditie) of voor een KS hi-beat 5626-70XX?

  • Wat kost het doorgaans om ze te laten servicen?

Bedankt! Excuus voor evt domme vragen :upside_down_face:

Ps. Andere dingen waarop je moet letten bij aankoop?

Neen. De enige hi-beat LM’s zijn de LM specials of DeLuxe. Maar dat is wel 28.800 hi-beat en niet 36.000. Een 36.000 LM is er niet. Dat zijn alleen de KS handwinders (Lord-Marvel ook, GS automaten en handwinders ook)

Goed, 400 of meer al snel. In echt goede staat is vaak een zoektocht. Veel zijn gepolijst of schade aan de wijzerplaat, medailon gesleten. Gespjes en bracelets zijn ook schrikbarend duur en hebben veel invloed op de waarde.

Ligt er aan waar, bij wie, hoeveel er evt mis etc. 100-200 euro.

Als je voor een 5626 gaat, de variant met dag moet je goed letten op de dag quickset. Dat is een fragiel onderdeel bij de 56 serie uurwerken.

4 likes