Vintage Seiko Only (Deel 1)

Ik neem je wel mee in mijn banden zoektocht. Ook 19mm toch?

18 mm.

een zwarte suede band lijkt me wel wat

:+1:

1 like

Chronometert…

Skitterend!

16 likes

Schitterend inderdad. Al ben ik niet zo’n fan van de band combi :wink:

2 likes

Goed om te zien dat je er blij mee bent :+1::smiley:.

1 like

Haha snap ik. Wacht maar tot je ziet wat er onderweg is… :sunglasses:

Overigens gister even een slag aan de reguleerschroef (stond ook helemaal naar fast gedraaid) gegeven; liep +27 volgens mijn timer-app. Nu 20 uur later 1 seconde in de min. :+1:t2:

2 likes

dikke naiz, zeer mooi horloge!

1 like

Heren wat vinden jullie in het echt van de ‘glijdende’ secondenwijzer / hi-beat? Dit lijkt mij nl. het leukst aan deze horloges, maar kijk je daar na verloop van tijd naar?

Ik vind dat persoonlijk een nadeel. Ik heb het liefst een 18.000 bph uurwerk dat je ziet zikken, je ziet het horloge bezig.

Let wel dat de meeste Ks geen 36.000 hi beat zijn maar 28.800 :wink:

3 likes

Erg, erg mooi. Je blijft er naar kijken.

3 likes

Mijne is inderdaad 28800 (toen wel hi-beat). Loopt mooi vloeiend, meer dan een 7S26.

Hier speciaal voor jou nog een plaatje:

6 likes

grapje hoor, is gewoon een mooi ding :wink:

5 likes

Ik vindt het prachtig, lekker smooth. Ik luister ook regelmatig naar het tikken van het horloge. Ik vindt dat echt machtig dat zoiets kleins zoiets kan.

1 like

Misschien is dit iets?
https://speedtimerkollektion.com/shop/product_info.php?products_id=42791

1 like

Nieuwe binnen:

13 likes

Heel fraai!

Alleen dat bandje… niet mijn smaak. Maar goed, ik hou van tropische Nato’s… :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye:

Is van een LM. Gaat iets anders op.:smirk:

2 likes

Voor de liefhebbers van de Lord Marvel.
Naar aanleiding van een aantal opmerkingen in dit topic over bekraste en slechte glaasjes.
Heb ik even in mijn Seiko laatje gekeken en tot mijn verbazing kwam ik nog nieuwe glaasjes tegen.
Inmiddels heeft @koekoek er al een overgenomen, alleen wilde postNL niet direct meewerken.
Ondanks de tegenwerking is het alsnog aangekomen. Het begint erop te lijken dat we straks zelf onze post moeten rondbrengen.
Ik heb nog 4 exemplaren over met een gouden rand liggen voor de Lord Marvel.
Altijd goed om als reserve in huis te hebben.
Ik had 20 euro in gedachten inclusief verzending in een bubble envelop naar een Nederlands adres…
Ik heb ook nog een oude LM met blauwe wijzerplaat, pas nog een nieuwe datumverzet module in gezet, die had ik ook nog in dat laatje liggen. Moet echter wel een servicebeurt hebben, maar is verder in een goede staat.
Ik wil wel van dit exemplaar af, misschien is het een aardig idee als er een goed bod wordt uitgebracht via een PB naar mij.
Ik hoor het wel.


2 likes

Hi Vinwat, zijn dit niet glaasjes voor Lord Matics?

Ik ben geen expert in Seiko, heb wel heel veel nieuwe onderdelen voor vintage Seiko uurwerken
Volgens mijn informatie zijn dit de glaasjes voor de Lord Marvel.
Neem anders eens contact op met @koekoek, die heeft er nu een in bezit en kan exact vertellen of het ook op de Matics past.