Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

Ok. Hartelijk dank voor de antwoorden

2 likes

Mooi rijtje zeg. Mag ik zeggen een iconisch rijtje? Stuk voor stuk plaatjes!

2 likes

Een van de weinige Seiko’s (muv Grand Seiko) die een nieuwprijs van 2.5K had. The ultimate Seiko Diver. The best Japan has to offer.:sunglasses::+1:

1 like

Hartelijk dank. Bijzonder fraai horloge. Veel plezier ermee

1 like

Dat dus hé, hier in België zie je hem nergens in de winkel. Ook in het wild nog nooit gespot.

Ik merk dat vele hem kopen, maar dan ook terug verkopen. Ik vrees dat het te maken heeft met draagcomfort.

Jammer genoeg geen saffier

Saffier is niet nodig. Heb mijn mm300 al 2.5 jaar en nog geen krasje op het glas veroorzaakt.

6 likes

Ik denk eerder dat mensen flipperitus hebben. Draagcomfort is namelijk echt heel goed.

5 likes

Draagcomfort, ach iedereen wordt en beetje bang gemaakt door anderen die zeggen dat ie topzwaar is. Zal best zijn als je hem niet strak om de pils draagt. Het is een ferm ding, net als een planet ocean trouwens. Maar met de band goed op maat (met de ratcheting sluiting geen probleem) of een crafter blue, is het draagcomfort top!

2 likes

imageimage

En de nieuwe komt woensdag binnen :sunglasses:

24 likes

Saffier zit er volgens mij zelfs expres niet in. Glas dat versplinterd of glas dat barst is nogal een verschil als je aan het duiken bent.

1 like

8 likes

Beslist niet te groot. Dial is mooi diep.

5 likes

Archief plaatjes. Zelf geschoten.

13 likes

Ja beetje jammer inderdaad dat Rolex wel saffier in de Submariner heeft gedaan en bijvoorbeeld Omega Breitling Blancpain etc etc óók. (Cynisch ikke :grinning: )
Grand Seiko heeft ook saffier in zijn duikers.

En ik geef je op een briefje dat in de mogelijke opvolger van de 300MM gewoon saffier komt.

Maar de Marinemaster is gewoon een schitterend horloge :call_me_hand:t2:
Ik ben gewoon iemand die per se saffier in zijn horloge wil.

4 likes

De SLA019J/SBDX021 (green forest limited) in mijn post hierboven heeft wel saffier en een keramische bezel. Ik kan me ook niet voorstellen dat Seiko stopt met de productie van de Marinemaster. Dat aan de opvolger een ander prijskaartje hangt dan aan de huidige is wel een feit.

Niet alleen heeft het glas en de bezelinlay een upgrade gehad (inclusief gelumede cijfers tot de 20) Ook de bezel zelf moest aangepast worden. Deze is wat dikker dan dan de huidige om ruimte te maken voor het dikkere saffierglas. De lume is opnieuw aangepast, en heeft naar het schijnt nu een perfect egale coating van het nieuwe LumiBrite.

1 like

Snap ik hoor. Ik heb in de meeste ook saffier maar in de MM mis ik het gek genoeg niet.

Ik heb zelf de SPB077J1 die heeft wel saffierglas. In tegenstelling tot de MM ligt het glas boven de duikring, bij de MM is het glas verzonken en dus meer beschermd waardoor je in de praktijk saffier niet echt mist denk ik.

1 like

Grun

5 likes

Bizar dat ie nog niet verkocht is. Het was ooit zo’n populair horloge. :wink: