Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

Gefeliciteerd met je aanwinst wat een bruut van een horloge blijft dat toch. Helaas nog geen eigenaar van dit mooie model. Echt een horloge wat zo tof staat om de pols dat je er naar blijf kijken volgens mij. Wie weet in de toekomst zal ik misschien hier ook ooit eens een foto kunnen posten. :slightly_smiling_face:

1 like

Wie weet, heeft bij mij ook een tijd geduurd.

1 like

Sinds gisteren in ontvangstgenomen… De SLA021. Ik moet toegeven, ik had hem op voorhand misschien groter verwacht na alle horror verhalen. Eenmaal thuis aangekomen had ik mijn Turtle om en het valt mij op dat allemaal reuze meevalt!

Op papier is hij groter, maar op de pols valt het mee. De wijzerplaat en het glas zijn kleiner dan de Turtle, waardoor hij wat compacter oogt op de pols. Natuurlijk is het een dijk van een horloge (zowel letterlijk als figuurlijk), maar ik vind het wel iets hebben. Het gewicht is wel even wennen, ten opzichte van de Turtle, al heb ik deze op rubber.

20 likes

Veel plezier met deze prachtige aanwinst, een van de mooiste duikers die er te koop zijn.:+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

De Marine Master 300 SLA021J is inderdaad fantastisch. Maar gek genoeg kan ik alleen maar denken aan mijn recent ingeruilde Tudor Black Bay Black 79230n. :persevere:
Mijn Seiko Marine Master 300 SLA021J van net een maand oud staat dus weer in het blauwe gedeelte…:sweat_smile:

2 likes

Ik zag het ja…

Ik kan het mij bijna niet voorstellen. Je hebt al genoeg zwarte duikers van Zwitserse komaf! Een mooie Japanse klatsert kan er wel tussen toch…

Ik begrijp het wel, wat eenmaal in je hoofd zit…

3 likes

Ja dat is echt de ellende. Er is absoluut niks mis met de Marine Master 300 echt een waanzinnig horloge. Maar ik kan alleen maar aan mijn Black Bay Black denken…

2 likes

Heb je niet het idee dat de Black Bay en de Sub in elkaars vaarwater zitten?
Ik heb laatst een 58 binnengekregen, omdat ik echt dacht dat ik hem vaak ging dragen. Puntje bij paaltje binnen 3 dagen verkocht. De SLA021 is dan qua uitstraling ook weer compleet iets anders dan de andere duikers.

2 likes

Ralph, we hebben het er nog over gehad, als je het je financieel kunt veroorloven dan moet je hem niet wegdoen, ik heb hem inmiddels 3x verkocht en steeds spijt, nu deze blauwe en deze gaat nooit meer weg, het is zo’n mooi horloge.:grinning_face_with_smiling_eyes::+1::+1::+1:

8 likes

Ik vind de vintage vibe en vintage kast zonder Crownguards echt een schitterende aanvulling op de sub.

1 like

Oh ja tuurlijk. Ik ging ervanuit dat je een 5 digit sub had. Maar dat is niet het geval. Ik vond ze wel teveel in elkaars vaarwater zitten om die reden.

1 like

Daar kan ik het mee eens zijn mm300 is de mooiste Japanse klatser.

1 like

Ik hou het voorlopig nog even op de ronde Marine Master 300.

7 likes

Perfect duo mijns inziens. Similar but yet very different :sunglasses:

5 likes

Gaaf zo’n BB Black zeg! Zag dat er nog eentje bij Ten2two lag. Vanmiddag maar eens informeren.

1 like

7 likes

Ook een topduiker van seiko.:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

1 like

Mooie aanwinst…:+1:

2 likes

Bedankt! Bevalt hij jou ook zo goed?
Ik dacht dat een Turtle of Monster veel licht gaf, maar die SLA is echt heer en meester.

2 likes

Deze weer eens uitgepakt en bewonderd :star_struck:

15 likes