Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

De SLA021 weer op rubber gezet. Wisselen van bandjes is echt een fluitje van een cent.

12 likes

ik haalde mijn band eraf , op de “normale” manier … gaat ook goed maar kijk ik nog een keer :thinking: lug-holes :joy::+1:
zou eigenlijk gewoon standaard moeten zijn zeker op duiker of toolwatch

1 like

:crazy_face: :v: Zou inderdaad standaard moeten zijn op een duikhorloge.

1 like

7 likes

Staat er ook nog een bij Jaap @SuperC
Seiko Marinemaster 300 – Ten 2 Two
En er is goed zaken met hem te doen.
Ik heb meerdere horloges bij hem gekocht.
Hij heeft ook nog goede koffie.

3 likes

heeft iemand ervaring met onderhoud van een marinemaster 300 en wat het kost als je hem bij seiko laat onderhouden ?

Zit iemand te twijfelen tussen jouw “nieuwe” en een oudere? :wink:

yep , en ik was zelf eigenlijk ook wel benieuwd … heb nl geen idee :thinking:

Ik weet niets qua kosten, wat ik wel weet is dat het een monoblock kast is, zonder Achterdeksel. Hierdoor moet het uurwerk er aan de voorkant uit voor onderhoud. Dat betekend dat alle onderdelen er eerst vanaf moeten. Dat maakt het onderhoud natuurlijk wel stuk duurder…

1 like

10 likes

Ik had deze post in favorieten opgeslagen:
https://www.horlogeforum.nl/t/het-grote-seiko-marinemaster-professional-topic/118106/391

385 euro dus.

3 likes

klopt vandaar dat ik benieuwd was👍

thnx, valt nog besf mee … thnx :+1::+1:

zo … de marinemaster zal een beetje water niet erg vinden, maar ben blij dat de ellende van elders in het land ons bespaart blijft (voorlopig althans)

pff, de originele band draagt toch wel lekker, na de stugge “classic” band :grimacing::+1:

13 likes

Zit toch wel een beetje te twijfelen om er weer een CB band op te zetten of een originele waffle. Maar mocht er iemand zijn die de originele rubberenband of een cb03 Crafter band heeft (op bijna volle lengte) hoor ik het graag!

8 likes

Op de rubber band zit ie eigenlijk beter maar de stalen band maakt hem af imo.

17 likes

Inderdaad staal is het mooiste

2 likes


Endmill :+1:

15 likes

14 likes

Yes mag hier nu ook meedoen. Was eigenlijk in de race voor een SPB187 maar is een SLA023 geworden! Wat een mooi ding!


Is er ook een rubber band in de kleur van de wijzerplaat?

10 likes