Ben er evengoed blij mee ik kocht hem niet te duur en ik heb zoiets nog nooit gezien
Daar draait het natuurlijk allemaal om. In dat geval gefeliciteerd met de aanwinst.
Seiko heeft idd een hoop modellen met facet glas maar deze is idd een aseikon
Dit is mijn actus 5 ss met facet glas.
Dit is ook echt een mooi horloge zeg goede kleur ik had tot vandaag nooit een horloge gezien waar een glas in zat met zoveel facet over het glas maar er zijn er best veel te vinden de een nog bijzonderder dan de andere
Kijk eens naar King Seiko vanac daar zit facet glas op waar je u tegen zegt
Een aseikon is naar mijn idee een horloge uit de DDR, niettemin een stuk historie. Je schrijft dat je hem niet te duur had gekocht. Vind je hem mooi en ben je er blij mee, dan is het toch goed?
Veel plezier ermee…
De Seiko’s met facet geslepen glazen waren, volgens mij, vooral bedoeld voor de Japanse markt. Maar natuurlijk hebben die ook de weg naar hier gevonden. Het nadeel van deze glazen is, dat ze amper nog te krijgen zijn. Dus als ze beschadigd zijn, is er alleen nog het vervangen door replica’s of vlakke glazen.
En veel plezier met je not a Seiko. Het gaat er zich toch om, dat jij het mooi vindt, en niet wat een ander ervan vindt. Ik heb een heel aantal Seiko’s (ook met facet-glazen), maar ik draag ze voor mijn eigen plezier, niet voor andermans smaak.
En in het begin hebben we allemaal wel eens een fout gemaakt. En er zijn helaas nogal wat fakes op de markt. Of horloges, die niet zo zeer fake zijn, maar die echt niet meer origineel zijn… Is dat een probleem? Sommigen vinden van wel, mij interesseert het niet altijd wat…
Zo ook deze King Seiko Vanac Special. Je zal zelden zo’n horloge op leer zien, maar deze dus wel…