Seiko mm300 lume en datum wiel

Wie weet of de lume van de mm300 met de hand is geverfd? Want de lume ziet er een beetje grillig uit. Maar in 't donker zie je daar niets van. Of is er niets hand made aan een mm300?

En is de datum wiel nou van gebrushd staal, of lijkt dat maar zo?

Iig het horloge word met de dag mooier en ben er super tevreden mee :smile:

Bij de mijne is de lume ook wat rommelig aangebracht, dus zal wel handwerk zijn… Maar weet t niet zeker.

Bor

Datumwiel is inderdaad zilverkleurig, weet niet of het staal is. Lume kan wel kloppen, in het donker helemaal strak, onder een loupe wat “slordig”.

Heb 't ook al proberen op te zoeken, maar nergens definitief uitsluitsel of het idd handwerk is en of de datum van staal is of niet.

Iig vind ik het niet erg dat de lume grillig is. Terwijl ik mijn Oris daarvoor heb teruggestuurd…

Van de lume bij de MM300 is het trouwens een bekend probleem, er zijn flink wat draadjes over te vinden op de internationale sites, deze foto kom je daar een paar keer tegen

Moet toch eigenlijk niet kunnen voor dat geld…

Ik kreeg gisteren deze. Deze heb ik teruggestuurd. Hebben jullie enig idee hoe de lume zo slordig kan worden?

haha dat is een lekker oud topic dat je oprakelt. Lume ziet er in mijn ervaring nooit zo uit… En zeker niet op zo’n jong horloge. Misschien vochtschade of een heel slordige relume?

Ook een MM300 … :thinking:
Oftewel, je zit in het verkeerde topic maar je hebt er inmiddels al een apart topic voor gemaakt. Top! :sunglasses: