Seiko NH35 loopt stil…

Aha dat is geen fake natuurlijk. Maar ook geen Seiko mod :thinking:

Het seiko excenter automaatsysteem werkt met heel fijne tandjes die de veer opwinden via een tonrad.
Als dit is geforceerd bij montage van het uurwerk kunnen ze makellijk breken/slijten waardoor automatisch opwinden niet meer werkt.

2 likes

Gewoon Seiko. Zwart met witte opdruk dus geen totale bijbel aan tekst zoals op een Daytona…

Heb je een foto?

1 like

Ja. En geen zin in een kruisverhoor, zo komt het bij mij nu even over…

4 likes

Het is toch niet gek dat iemand niet van fakes houdt en daar alert op is? De markt wordt de laatste tijd overspoeld door deze fakes die worden verkocht onder de noemer “seiko mod”. Als je een foto post kunnen we hier allemaal zien of het een fake is of niet.

1 like

Nu, dit heeft allemaal wel erg weinig te maken met de reden waarom het uurwerk niet meer automatisch wilt opwinden.

On topic: er kan op heel wat plaatsen iets fout gaan in het opwindsysteem, moeilijk om daar zonder meer info een gericht antwoord op te geven. Ik denk dat inderdaad een inspectie door een horlogemaker de beste optie is. Houd wel in het achterhoofd dat in het geval van een NH 35 vervangen vaak een stuk goedkoper is dan een onderhoudsbeurt.

3 likes

Ik heb gezocht op duckduckGo > NH35 movement > afbeeldingen

1 like

Of een horloge wel of niet fake is lijkt me wel relevant. En of het nou een fake rolex is of een fake seiko zou geen verschil moeten maken, fake is fake en niet oke.

Nogmaals, zelfs al zou het er één zijn, wijzigt niets aan de technische oorzaak van het probleem. En zolang er geen foto’s of vragen van echtheid en waarde gepost worden voel ik niet de nood om dit erbij te gaan betrekken eerlijk gezegd.

8 likes

Probleem is opgelost!
Met dank aan een horlogemaker, die even tijd had om hem open te maken en te controleren zijn we tot de volgende (lullige) conclusie gekomen: Ik moet hem intensiever/meer overdag dragen, ik droeg hem te weinig…:joy:
Het uurwerk was niets mis mee, goed in de olie, goed afgesteld en een watchwinder heeft hij me aanbevolen.
Bijdeweg: deze horlogemaker is oude stempel, met fakes word je bij hem gewoon niet geholpen en de zaak uitgestuurd, hij vond het wel interessant om een keer een mod in handen te hebben.
Onderhoudsbeurt zou tussen de 80-90 euro kosten had hij het over maar dat zou hij nu absoluut niet aanraden.
Conclusie: meer dragen dus.:+1:t2:

14 likes