Seiko Only Deel III

Ja, heel gaaf inderdaad.

6 likes

Lelijk, erg lelijk…:disappointed:

Vraagje!

Ik heb een Seiko sq100 , en die heeft een nieuw quartz werkje en een glaasje nodig… het is mn pa’s dienst horloge en vroeg mij af of iemand mij hier verder mee kan helpen :stuck_out_tongue:

1 like

10 likes

6 likes

Goedemorgen allen,

Mijn eerste Seiko aangeschaft, een jullie welbekende SARB035 en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Bedankt Linus41 voor de verkoop en het snelle verzenden!

11 likes

Volgens mij kost een complete overhaul van de meeste modellen bij Seiko Nederland 165 euro. In principe wordt alles vervangen wat defect is. Of de bezel er onder valt weet ik niet. Als je naar de plaatselijke Seiko dealer gaat, kan die je er alles over vertellen. Ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met Kremer in Emmen. Goed en degelijk advies, eigen horloge reparateur en een aanzienlijke voorraad onderdelen.

Dankje voor de tip!

Voor mij belangrijk dat alleen het glas en het uurwerk vervangen worden en de rest origineel blijft.

De wijzerplaat heeft leuke patina op de markers.

Uurwerk kan toch ook gewoon geserviced worden ipv vervangen?

Quartz werkje dus niet zo boeiend haha.

Helaas door lekke batterij overleden dus moet helaas vervangen worden.

:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

Ik denk niet dat Seiko zomaar een nieuw uurwerkje heeft liggen. Ik zou een donor uurwerk zoeken en gewoon naar een horlogemaker gaan (die ervaring en affiniteit met Seiko heeft)

Donor werk leek mij ook de beste optie.

Vandaar ook mijn eedere vraag over hoe ik dit het beste aan kon pakken :stuck_out_tongue:

Telefoontje naar Seiko NL of een goede dealer kost niets. Beter eerst even informeren voordat je tijd en geld uitgeeft aan een donor uurwerkje.

Gegarandeerd dat ze zeggen: ‘Stuur maar op, dan kijken we ernaar.’

Eerst een dealer laten vragen of het uurwerje op voorraad is. Pfff

Mijn favoriete turtle vandaag

15 likes

Mijn nieuwe Spb083j1

19 likes

11 likes

Heeft wel iets, op een foute manier

1 like