Seiko Only Deel III

Geraakt door het Seiko virus, ik dacht altijd dat ik alleen op de Swiss Made viel maar ik kan deze kwaliteit, afwerking en movement wel waarderen.
Dan gaat de vraag al snel naar wat is het beste en dan kom ik uit bij een sla model met het 8L35 Caliber.

Wat denken jullie nu een 6r15 zoals op de foto.

15 likes


oude seiko gekregen van mijn stiefvader.

14 likes

Die vlieger gaat niet helemaal op, want de originele cocktail heeft een meer superieur 6r caliber in plaats van 4r caliber in de vervangende serie. Dus, voor de verzamelaar is dat wel degelijk een belangrijk verschil en dat weten de verkopers ook.

Voor de gewone consument zal dat natuurlijk worst wezen en kopen daarom sneller de nieuwere serie.

Dat is imo een 50 a 100 euro upgrade max.

Ik vind de 065 ook gewoon mooier. Op de nieuwe staat PRESAGE en op de oude staat Automatic. Veel chiquer imo. Ook de kroon van de nieuwe vind ik te groot. Voor mij was bovenstaande de reden om te zoeken naar een 065 ipv de eerste beste presage te kopen.

1 like

MM300 Sbdx001

10 likes

De andere NA van gisteren, een 6139-6012. Met de originele band, erg bijzondere band.

13 likes

Post hier nooit iets maar ben al jaren seiko fan/duikers. Vandaag van erikje een pepsi bfk overgenomen (super contact en horloge zoals omschreven). Ook al jaren een monster in bezit.

14 likes

The legendary Seiko MM300 Sbdx001

14 likes

De verleiding is extreem hoog voor de skx009, die is weer op voorraad bij Rob. Ja of Ja?:sweat_smile:

1 like

JA! Kun je geen buil aanvallen. Op rubber bestellen (slechts 5 euro duurder dan zonder band) en dan Miltat Solid Jubilee of Super 3D Oyster erop knallen met V-Clasp :sunglasses::+1:

1 like

Ik dacht aan die Angus Jubilee? Die is in combinatie met skx009j beschikbaar.

Ik heb de Angus Jubilee zelf nooit gehad, maar hij ooit vrij lomp. Daarom voor de Solid Jubilee gegaan. Die komt het meest dichtbij het originele design maar voelt echt super solide en tilt de hele SKX naar een hoger niveau.

Anges Jubilee lijkt mij echt een lomp ding.

1 like

Ik ben het met @RLC eens, die Angus is veel te grof.

Wat ik de aller-aller-allerbeste band voor de SKX vind is de Z199 van Uncle Seiko.

Helemaal geborsteld voor de echte toolwatch look:

11 likes

18 likes

Dat wordt een nachtje erover slapen

Ik vind die band aanzet echt lelijk. Doe mij maar de glanzende flashy Jubilee :sunglasses:

1 like

Mijn vader heeft precies dezelfde uit +/- 1972 jammergenoeg heeft hij waterschade moet een nieuw uurwerk in. Mijn klokdocter zei niet meer te redden jammergenoeg.die van jouw ziet er uit als nieuw mooi hoor.
Effe plaatje van seiko 5je

10 likes

18 likes

21 likes