Seiko Only Deel III

Zo’n vintage exemplaar is echt wonderschoon! helemaal als je er eentje in deze staat zou vinden.

Ik zit eerder te wachten op de 62mas heruitgave, en de mogelijke captain Willard heruitgave van rond de €1000. Maar als die niet-chrono variant in een fijne 37mm uitkomt dan ga ik er wel over twijfelen. (al stiekem doet die zilvere prospex chrono mij ook wat)

edit: ik zie net de afmetingen: 48.3 mm * 41.3 mm * 11.3
met een 6r35 erin

1 like

Die is wel wat groter dan 37mm en met 3.400 euro moet hij je ook wel iets meer doen dan alleen “wat”.

Dat was te verwachten :sweat_smile:

1 like

heb er in een keer al een stuk minder mee :sweat_smile:

Ik hoop dat de heruitgave divers dit jaar iets beschaafdere proporties aannemen, maar Seiko kennende moet ik mijn verwachtingen iets temperen

1 like

Alstublieft

10 likes

Ik vindt dit nog steeds de gaafste combi. Ooit als opvolger als een van mijn skx’en

1 like

Gaaf zeg die SARX modellen :yum: … benieuwd naar de prijs :roll_eyes:

1 like

Is Japanonlinestore een vertrouwde site dan? Als ik die moet geloven ben je 48900 yen kwijt voor de szsb015 en sturen ze het eind maart op.

Je kan met paypal betalen toch? Dat dekt paypal je wel als er wat mis gaat. Maar poe, wel een prijsje voor een horloge met 4r35 en zonder SEL. Komt nog 21% import boven op ook.

Maar wat is er vergelijkbaar dan? 406,98 euro + import = 493 euro. Dat wel mee toch. Voor zo een beauty.

je koopt een SARB met solid band, saffierglas en 6r15 uurwerk voor minder. De prijzen van Seiko zijn de afgelopen jaren meer dan verdubbeld zo ongeveer. Als je jij hem mooi vind en het er voor over hebt moet je het doen. Maar wellicht iets om over na te denken.

Sarb033 is net zo duur en een alpinist is nog duurder?

Wat komt hierbij in de buurt dan qua looks voor minder knaken?

Ik ben btw een ongelooflijke noob en ben pas sinds december me gaan verdiepen in horloges.

Ik neem aan dat die >40mm is?

Hier in het blauwe deel vind je een zo goed als nieuwe sarb nog wel voor een 400 euro :sunglasses: En het is niet zo zeer dat die horloges goedkoper zijn, maar dat ze veel betere specificaties hebben.

Ik had zelf een sarx015 die qua wijzers er wel wat van weg heeft

Of iets zwitsers? :smile:

4 likes

Ze ziin oa bij Rob te bestellen om alvast uit te proberen: https://www.monsterwatches.nl/product/sla025-wijzers/
Ben wel heel erg benieuwd naar die SBEX.

Smaken verschillen :smile: . Vind die strepen niets en Certina doet me niets. Maar miss omdat ik de historie niet ken (ben nog een beginner) :slight_smile: . En ergens vind ik de specs van het uurwerk niet eens zo heel belangrijk. Ik bedoel vintage watches hebben ook slechtere uurwerken (lijkt me?) maar kopen we ook.

in tegendeel. Veel vintage horloges hebben veel betere uurwerken. Vroeger was het uurwerk veel belangrijker dan tegenwoordig.

Maar het is niet alleen het uurwerk, er valt ook over te twisten hoe goed een 6r15 uurwerk namelijk is. Maar de kwaliteit van de band van een SARB is beter net als saffierglas vs hardlex.

Zoals ik zei als jij hem mooi vind en het voor over hebt moet je het gewoon doen. Maar het blijft een flink bedrag en ik zou dan zelf wel kritisch kijken wat je er voor terug krijgt.

Ben zelf ook net geswitcht van de padi mini turtle naar de zimbe mini turtle. Horloges zijn precies hetzelfde alleen in een ander kleurtje. Maar toch heb ik voor de zimbe meer dan twee keer zoveel betaalt dan voor de padi :sunglasses: Vond het t persoonlijk wel waard omdat het een speciaal ding is.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/c/4/a/c4a2524ccd9ae2bc10ce3c176f1ac44fb0d85195.jpg

10 likes

Niets ten nadele.

Maar die zijn nagemaakt.
Dat is toch doodzonde van je horloge dan?

Dat heeft ‘t dan toch allemaal niet écht?:thinking:

Bestel dan ‘gewoon’ de originele Seiko wijzers.
Mits dat kan hoor. Ze doen soms ook allemaal zo geheimzinnig daar…:joy:

1 like

SBDC053 met WatchGecko Zuludiver 400 rubber strap. Echt uiterst content met de kwaliteit van deze band en de match met de Seiko:

18 likes

Yup

Die zijn er nog niet, enkel de gouden SLA025 wijzers (à €300 per setje…)

2 likes