Seiko Only Deel III

Zo blij met haar eigen TikTak :blush: mocht hem zelf niet om want ik heb er genoeg volgens haar :joy:

12 likes

Ik zit op het Watch US Seek en zie deze afbeelding voorbij komen bij ā€˜new and upcoming releases’… Iemand die hier al iets meer over weet? :face_with_monocle: Ziet er heel interessant uit.

9 likes

Reeds verkocht, maar mis hem wel een beetje. Kon niet leven met de bezel, die was van lacquer in plaats van keramisch.

Hoe kijken jullie tegen het prospex logo aan? Ik ben destijds voor de technisch inferieure 001 gegaan omdat het me echt totaal niet aanspreekt.

7 likes

8 likes

Idd super inferieur ding zeg :smile:

Ik heb speciaal naar deze gezocht zonder de X (PS)
Mij kan de niet ceramische bezel niet zo veel schelen

8 likes

Ja daarom is de 001 ook de mooiste! Vooral dit exemplaar in het specifiek, want die heb je van mij gekocht :wink:

2 likes

Haha, klopt. Heel eerlijk, jou pols was net te dun voor deze knoepert :upside_down_face::grin:

Ik vind het wel een mooi logo eigenlijk !
Wel jammer dat ze het nu op bijna elke wijzerplaat zetten .
Ik zit juist te azen op de mm300 met keramische bezel en saffier !

1 like

Damn, als die in 40mm uitkomen…

2 likes

Hee!!:heart_eyes::heart_eyes:

Daar is dan de vervanging voor mijn SPB077 !!
( waar de SLA039 mijn pet te boven gaat € )

Hopelijk worden deze wat meer bereikbaar.

Ik dacht dat ik ergens ā€˜ 1972 MM200 ā€˜ heb zien staan? Maar kan ook dat ik uit mijn nek zwets. Zó ingeburgerd in Seiko ben ik niet…:roll_eyes:

1 like

Misschien een idee om in onze bio’s te zetten of je voor/tegen de X bent, of ā€˜couldn’t care less’ :raising_hand_man:t3:, dan hoeven we ā€˜t er niet steeds opnieuw over te hebben… :wink:

3 likes

Tja. Inferieur…

Ik ken de verschillen niet zo goed , in wat jij inferieur noemt?

Noem mij dan maar weer een autist , maar als het dan een Marinemaster moet zijn , wil ik het ook op de wijzerplaat zien staan.

En een gelakte bezel kan dan in de jaren wat mooie slijtage gaan vertonen. Wat dan wat stoerder kan worden dan zo’n eeuwig glimmende ceramische bezel.:crazy_face::+1:t2:

( zeg ik even in een ā€˜romantische’ bui , want bij het minste of geringste krasje krijg ik al een myocardinfarct.:slightly_smiling_face: )

Ik ben ook op zoek naar een sbdx017 ook geen fan van de x, wat bezielt Seiko, bij een padi vind ik het geen probleem, marinemaster is toch veel professionele, wie heeft er een liggen.:joy:

1 like

Ja ik las dus wel analyzes van anderen dat het om een 40mm variant zou kunnen gaan. Blijft natuurlijk gissen! Maar zou idd super gaaf zijn! Een enorme knaller. Hopelijk is de prijs in USD en niet de Australische dollar.

1 like

Als die prijs in USD is en als hij 40mm is, dan koop ik hem zeker als ik weer in de VS ben!

1 like

Ja hij is gaaf he, de SPB187!! Ik blijf er ook naar kijken… Hij heeft idd veel weg van de SLA039, maar daarom twijfel ik ook wel of de prijs correct is. Ik zou bijna denken dat het om bruto inkoopprijzen voor de winkeliers gaat? :thinking:
Ik ben benieuwd of die echt rond de 40mm wordt. Dat in combinatie met de prijs zou een enorme verkoophit zijn. :star_struck: Wat mij betreft nog gaver dan de SPB149.

3 likes

11 likes

Nu is het afwachten :blush:

De SLA025 en 039 vind ik fraai , maar liggen ver buiten mijn boekje.

Ik vergelijk ze daarom meer met de SPB077. Waar ik overigens nog steeds meer dan tevreden mee ben…

Ik vermoed wel dat ze een beetje in die orde komen te liggen. Waarbij ik die stalen bezel ook nog wel grappig vind. Geeft ā€˜m weer ā€˜s een ander smoelwerk.

Beetje Sumo meets MM200 idee. Waarbij de kast meest op de MM200 lijkt.

Maar eens zien. Die 44mm van die SPB stoort mij tot nu geenszins. Zo’n ding mag wel wat body hebben…

Als deze 40mm worden…(?)

2 likes

Ik heb het plaatje van de SPB187 even naast de SPB077 gehouden en je hebt wel gelijk, waarschijnlijk is het daar wel goed mee te vergelijken en dat zou de prijs dan ook wel verklaren.
De stalen bezel is inderdaad ook heel gaaf! Ik ben benieuwd of ze dan ook gaan variƫren met de wijzerplaat.

Als je brede polsen hebt snap ik idd dat die 44mm super staat! Helaas zijn mijn polsen 16,5cm dus als dit model in 40mm wordt uitgebracht zou ik staan te springen en dansen. :rofl: Maar goed, het is nog slechts een gok dat het 40mm is, zou ook zomaar 42 of 44 kunnen zijn.

Ik ga het Amerikaanse forum nog maar even in de gaten houden… want voor de rest kan ik nog maar bar weinig vinden over dit mysterieuze model. :face_with_monocle:

2 likes