Seiko Only Deel III

Zo maar een fotootje van de SARX

14 likes

Dat is de 035 toch?

9 likes

Ja, klopt :+1:t2:

1 like

Heb ik ook een oogje op :wink:

1 like

Ik zeg doen, krijg je geen spijt van. Ik heb zowat al die modellen gehad. En vind deze toch wel één van de mooiste.

1 like

SKX.

7 likes

4 likes

Geinig klokie :wink:

4 likes

10 likes

Aan het werk…:grin:

6 likes

(Baby) Tuna 7549-7010 (PYF028), JDM model uit 1985! Eerste quartz Tuna.

9 likes

Heeft deze solid end links ? Ik heb de monster 1st generation daar is de band massief tot aan de kast. Mooi horloge ook deze trouwensz

1 like

Over smaak kun je twisten, maar dit is kul. Op welke Seiko’s werd er bijv. Marinemaster ‘gekalkt’? Van Quartz tot aan Automaat. Van 300m tot 1000m. Ook eenheidsworsten?

Daarbij is het ook nog eens zo dat de types waarvan de SBDX001 is afgeleid, de 6215-7000 en de 6159-7001, op een aantal punten onderling al verschillen, maar in relatie tot de SBDX001 al helemaal. Waaronder geen ‘marinemaster’ op de wijzerplaat (en voor de volledigheid ook geen ‘X’) :wink:

Live goes on baby-boys.

1 like

Thanks! Ja deze heeft idd solide endlinks. Daarnaast heeft de 4e generatie enorm veel nieuwe veranderingen ten opzichte van de vorige generaties. Grootste veranderingen zijn toch wel de endlinks, kroonbeschermer, zijkanten van de bezel en dat er nu een dag- en datumfunctie op zit met een cyclops. Daarnaast zijn de wijzers smaller gemaakt, minutenmarkingen rechthoekig en de lugs buigen mee met de pols.

Genoeg veranderingen dus. :face_with_hand_over_mouth::grin:

Ik dacht altijd dat de golden tuna de eerste quartz tuna was. Als ik in de catalogus kijk zie ik die ook een jaar eerder verschijnen dan de 7010 variant.

1 like

Je zal vast gelijk hebben. Staan in dat schemaatje gelijk op de tijdlijn.

Jouw tuna is in ieder geval een heel mooi exemplaar :grin::grin:

1 like

Deze zijn gelukkig gewoon marinemasters, toch liever dan de x
Is toch net even anders. :smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

1 like