Seiko Only V

En door met deel V.

16 likes

Je bent me voor…

25 likes

Ik denk toch dat ik de eerdere modellen mooier vind.

1 like

Stiekemerds hebben de grens nu op 4k gezet… was ooit toch flink meer.

Anyway. Heb me nog niet gewaagd aan 4de gen monster.
Dit is er een die wel aanspreekt. Maar eigenlijk hoop ik op nog een nieuwe versie van 3e gen monster.

weet je ook de prijzen ?

JDM versie 440/450 vanuit japan, exclusief invoerkosten. Geloof dat er een op eBay staat uit Engeland voor 600/650 euro


Met het uit de doos halen van mijn Seiko Arnie (had een gebruikte, nu een nieuwe) zag ik dat bij het display een inhammetje zit en de lume erg “ingedeukt” en slecht omlijnd is. Is dit tot zo ver acceptabel of niet?

3 likes

Zo wat een geld…:thinking:
Ik pas denk ik.
Hou zowiezo niet van gekleurde bezels.

1 like

Is meestal heel persoonlijk. Ben zelf geen fan van die ‘opgespoten’ slagroomlume, maar onregelmatigheden zouden mij niet opvallen (lees storen). Dat inhammetje bij lcd zou misschien wat meer in het oog vallen. Misschien wat vergelijkingsmateriaal op internet zoeken?

Edit: als ik die eerste foto kijk… het zou mij niet opvallen.
Dichtbij zie je altijd wel wat. Zo roept de lume op de spb153 mij het gevoel van laknagels op als ik het van dichtbij bekijk.

1 like

19 likes

Laatst wilde ik ook een arnie kopen, eenmaal bij de juwelier zag ik op de bodem made in China, ik zag er toen maar vanaf, ik prefereer toch de j uitvoeringen van mijn Seikos.:yum:

Ach die worden ook in China, Singapore, Maleisie, wat dan ook gemaakt :wink:

4 likes

Ja misschien wel ook de nodige zwitsers, maar ik hoef het er niet duidelijk op te hebben staan.:sob:

Maar er is wel een wezenlijk verschil tussen Swiss made en Japan made. Het mag het predicaat Japan made krijgen als de productie gebeurt onder toezicht van een gekwalificeerde Japanse overseeer. Maar dat mag dus in principe overal zijn. De meer high-end Seiko worden wel nog steeds in Japan gemaakt.

2 likes

Gewoon terug sturen .

1 like



Nooit echt wat met Seiko gehad, maar deze drie hebben dat toch behoorlijk veranderd

27 likes

Ja ze zijn mooi…:+1:

2 likes

Dat is dus het ding. Hij komt van de Outlet in Roermond, dus ik denk dat er geen meer zijn.

Dan heb je een mooie korting gehad.
Nu weer verder met je leven…:smile:

2 likes

Redelijk, maar ik ben ze goedkoper tegen gekomen. Het is meer de frustratie dat dit mijn grail is. Ik heb al eerder een gebruikte Arnie aangeschaft via het forum waar toch twee puntjes op zaten en verkocht hem dus ook met de reden om een compleet nieuwe te gaan kopen. Dat hij bij de Outlet goedkoper is is dan alleen maar rationeel nadenken. 140 euro korting als ik hem daar koop? Nou prima, maar ik zit wel met een horloge van 330 euro waarbij de afwerking in de lume en rond het display gewoon bagger zijn… Ik heb overigens besloten om morgen even te bellen met Seiko Roermond.

1 like