Seiko Only V

Bedankt Jeroen.
Goeie tip. Maare :see_no_evil: heb al een setje besteld.
Ben wel benieuwd hoe het tuigt straks.

1 like

Huh? Hier snap ik dus niks van. Dankzij de drilled lugs is het juist een koud kunstje. Je zou het zelfs met een houten tandenstokertje kunnen doen.


Een warm gevoel als dat licht ineens precies goed valt :drooling_face:

6 likes

21 likes

Het is z’n plaatje die.

1 like

Ik heb een nieuw bandje geprobeerd vandaag, wat vindt Seiko-minnend horlogeforum?


Parachute strap


Waffle

  • Parachute strap
  • Waffle

0 stemmers

2 likes

6 likes

Beide kanten gedaan?
Edit: ik bedoel dus eigenlijk eerst de ene, dan de andere kant.

Helemaal mee eens :heart_eyes:

Mijn eerste liefde…


Ze had een partner nodig en omdat het tegengestelde aantrekt moest het een donkere wijzerplaat worden en een andere aandrijving.

3 likes

Voor deze ‘shoulderless fat spring bars’ gebruik ik meestal een aardappelschilmesje i.p.v. een standaard tooltje. Daarmee kun je net iets meer gelijkmatige druk zetten op de spring bar. Het is belangrijk om goed ‘grip’ te hebben op de bar voor je 'm probeert eruit te wippen. Het blijft lastig, vooral met stalen banden. Als je van plan bent vaker van band te wisselen kun je het beste vervangende fat spring bars met een kraagje kopen.

mijn eerste echte horloge, ook meteen de ingang in de verslavende wereld van horloges.

10 likes

Na de SRP636


Nu ook de SRP639

12 likes

Zou iemand misschien weten hoe ik aan een vervanged uurwerk voor een 7546-6040 kan komen…?

1 like

Mij een PB sturen :innocent: :innocent:

Loopt het uurwerk niet meer? Of wat is er mis?

1 like

BigheartedNaiveDonkey-small

4 likes

Een blauwe waffle strap :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Er staat er eentje hier zag ik… op zich verleidelijk maar ik vind de blauwe waffles iets te blauw :roll_eyes:. De Turtle lijkt binnenshuis vaak bijna zwart, het blauw lijkt me dan te fel.

4 likes

Ok, duidelijk. Ik zet 'm voorlopig terug op de waffle :grin:

1 like

Gelukkig. Deed pijn aan mijn :eyes: :grin:

1 like