Crosspost. Tijdje niet meer om gehad dus even om geslingerd en gereed gemaakt voor morgen. Fijne avond
Erg gaaf gedaan zeg! Leuk horloge
Bedankt
Grappig hoe dit horloge zo sky high is gegaan. Ik kocht dit ding met gebruikerssporen en zonder originele doos voor EUR 2.400 via Timco. Volgens mij in 2023 kostenneutraal doorverkocht aan @JackW.
Zelfde horloge gaat nu voor een kleine EUR 4k
Klopt. Ik heb mijn bankrekening gecheckt, maar de premium is helaas ook niet bij mij terechtgekomen. Ik wilde zeggen: duur polijstbeurtje. Maar als ik inzoom op de foto’s zie ik dat de staat nog steeds ‘Timco rough’ is.
Eigenlijk verzamel ik Citizen maar vind stiekem ook sommige Seiko klokjes mooi:see_no_evil:vandaag een hele mooie deal kunnen maken met Rolexander en drie prachtige Seiko kinetic big boss kunnen overnemen, ben er blij mee:smiling_face_with_three_hearts:
Mooie aanwinsten!
Veel plezier ermee.
Dankjewel
Had het geluk om via Marktplaats weer een leuke 7005 aan mijn bescheiden collectie te kunnen toevoegen. Hij zag er nog heel mooi uit maar het uurwerk had veel liefde nodig.
Heb het glas er opnieuw ingezet (zat scheef, de spanring ook).
Overal zaten stukjes rubber van de vergane afdichtring, en het hele uurwerk voelde vettig, de datumring was donkergrijs.
Maar na een schoonmaakbeurt was het uurwerk weer in perfecte conditie. Het was zo de moeite waard deze 7005 op te knappen!

Deze week een leuke Seiko gekocht voor een schappelijke prijs.
Nu probeer ik er achter te komen uit welk jaar hij komt maar ik kom uit op april 1980 of 1990, wel een beetje een ruime tijdsperiode.
Ik heb ergens anders op het forum gelezen dat je via de “horlogemakers site” van Seiko meer info zou kunnen vinden?
Nummers en code’s die ik heb
Achterop 7009-8331 en 044332 [F]
op de wijzerplaat 7009-839LR
Mocht iemand hier meer info over hebben dan zou dat super zijn!
Mooie seiko