M’n beide “gewone” vijfjes een nieuw glas gegeven
Oh wow. Hoe kom je daar nou weer terecht?
Waar is hij dan ?
Nog even een lans breken voor de Seiko Kinetic: mijn BFK-mod, beest van een horloge. SKA371 met andere chapter ring, wijzerset en saffierglas in plaats van hardlex. Loeizwaar uitgevoerd, super degelijk (ook omdat ik er dat saffier in had laten zetten), en als ik bedenk wat dit ding allemaal heeft meegemaakt en hoe hij er na al die jaren mishandeling nog uitziet vind ik de degelijkheid echt onwaarschijnlijk, kan het niet anders zeggen. De end links van de stalen band zijn kolossale, massieve stukken staal. De afwerking van de kast is, zeker voor die tijd en voor wat het ding toen kostte, ongelofelijk goed; alle randen zijn prachtig afgerond, er is geen scherpe hoek aan de hele kast te bekennen, geborstelde en gepolijste delen zitten er strak op en het ding blijft er ook met een krasje hier en daar gewoon strak uitzien. En dan is de nauwkeurigheid van het kinetic uurwerk ook nog eens ongelofelijk, de twee keer per jaar dat ik hem goedzet (zomer- en wintertijd) blijkt het al die jaren (en nog steeds) 5-6 seconden per half jaar voor te lopen.
Hoe oud is deze dan ?
Hij ziet er nog prima uit…
Hij is van 2012, de mod is van Rob “Monsterwatches”. Ik heb er ook de rubber band bij trouwens, maar op de één of andere manier vind ik rubber banden altijd zweterig aanvoelen dus ik heb een voorkeur voor staal, of anders iets nato- of perlon achtigs. Enige onderhoud is dat ik vorig jaar de capacitor en de rubber afdichtringen heb laten vervangen, na 12 jaar trouwe dienst dus. Dat laatste omdat er ook mee zwem, ik gebruik hem zelfs als sauna-timer (heb zelf een kleine finse sauna) en daar kan hij blijkbaar ook tegen, want dat doe ik echt al jaren. Ongelofelijk goed gemaakt ding, het is mijn enige quartz-duiker (trouwens sowieso de enige quartz in mijn regelmatige roulatie) en ik ben echt onder de indruk van de degelijkheid.
Mooi en tijdloos zo’n zwarte turtle!
Eens! Ben er superblij mee. Draag hem vrijwel altijd in het weekend en op vakantie