Grote favoriet van mij uit de Seiko 5 range. Fraai horloge, niet alleen voor de prijs.
Enkele weken terug via het HF een SKX013 kunnen overnemen. Een model dat ik in het verleden wel een aantal keer heb gehad en elke keer weer heb laten gaan.
Misschien komt de wijsheid door de verzameljaren maar qua duiker is dit eigenlijk top… mid-size formaat, rocksolid, goede historie (de SKX is toch de OG) en zonder enige pretentie.
Dit specifieke exemplaar is in ‘22 aangeschaft bij een NL juwelier en de vorige eigenaren hebben er bijzonder goed mee omgesprongen. Zo fraai als deze heb ik hem nog niet gehad. Al mijn voorgaande 013’s waren allemaal wel flink gebruikt en/of niet bijzonder origineel meer.
Hoe heerlijk is het om er nu ééntje te hebben in nieuwstaat en compleet met alle boekjes, stickers, dozen en de originele rammel jubilee.
Die laatste is erg prettig om erbij te hebben maar ik zal hem toch voornamelijk op onderstaande Uncle Waffle band gaan dragen… Deze band past deze kleine Seiko perfect!
Het blijven mooie tijdloze horloges…
Veel plezier met deze top klassieker.
Zal lang niet iedereen kunnen bekoren maar ik hou van kleur, ook in mijn bandjes & horloges. Zwart /wit wordt ik niet vrolijk van, dus ook op deze blauwe Seiko een kleurrijk bandje…
Vrolijke kleurtjes…
Deze krijgt alle dagen een ‘Like’ van mij. Die wijzerplaat haalt de zon helemaal in huis