Seiko Only V

Zou heel goed kunnen. Kan er op internet maar weinig over vinden.

Velen onder ons klagen over de uitlijning vd bezel en/of chapterring tov de plaat bij Seiko horloges, maar wat ik maar weinig lees, is de soms slechte uitlijning vd wijzers tov de plaat.

Ik heb nu al twee keer een Seiko gekocht, waarbij de uurwijzer niet goed is uitgelijnd en daarnaast ook een beetje wiebelt bij het verzetten vd tijd. In het ene geval ging het om een 7S26 en werd onder garantie door Seiko gefixt. In het andere geval gaat het om een 4R36. Ik vind het net zo vervelend worden als de andere uitlijningsproblemen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of met andere woorden, is dit ook een bekend kwaliteitsprobleem bij Seiko horloges?

Over hoeveel minuten hebben we het dan?

1 like

Bij de 7S26 was het ca 1,5 minuut. Dus, als het 9 uur is, dan staat de uurwijzer op ca. 46,5 minuten en de minutenwijzer staat dan natuurlijk op 12.

Bij de 4R36 is de afwijking minder: ongeveer 0,25 - 0,5 minuut.

Ik bedoel het andersom, als de uren wijzer op heel staat, op hoeveel staat de minuten wijzer dan?

2 likes

Ik kan het alleen nog maar voor de 4R36 zeggen; Dat is ca -5 minuten.

Wat bedoel je precies?
Ik heb bij 2 Seiko horloges gehad dat als de minutenwijzer precies op de 12 stond, de urenwijzer niet precies op het uur stond, maar een klein beetje afweek. Bedoel je dat?

1 like

Inderdaad, dat bedoel ik.

5 minuten is wel veel. :thinking: Bij een van mn Seiko’s is het minder dan de helft van die 5 minuten maar als je het eenmaal weet valt het je op :grimacing: 1 0f 2 minuten zou ik acceptabel vinden, meer niet echt. (bij vintage wel veel extremere gevallen gehad maar dat is een ander verhaal).

1 like

Ja, en dan hebben wij het over een gloednieuw horloge. Dat gold trouwens ook voor het horloge met de 7S26.

Ik zag onderstaande bij Bouman…wat vinden jullie hier van?

Misschien heb je hier wat aan

1 like

11 likes

Goedemorgen liefhebbers !

8 likes

Die doen me helemaal niets. Die combi van markers en hands…:grimacing:

1 like

8 likes

Eens.

Seiko tuna Emperor.:+1:

5 likes

Loepje? :nauseated_face: