Hoi ik heb zojuist een nieuwe Seiko SPB143J1.
Maar er zitten dikkere pushpinnetjes op dan die ik ken.
Nu wil ik mijn bracelet even vervangen voor een andere strap, maar het lukt niet helemaal om los te krijgen.
Wie kan mij vertellen hoe ik voorzichtig deze bracelet losmaak met zo een tooltje?
Ja dat past, zou eerder kijken naar de wijzers van een SPB143. Die zijn iets langer en passen beter bij de vorm van de indicies.
Zie de foto’s hieronder.
Bedankt Jeroen.
Goeie tip. Maare heb al een setje besteld.
Ben wel benieuwd hoe het tuigt straks.
Huh? Hier snap ik dus niks van. Dankzij de drilled lugs is het juist een koud kunstje. Je zou het zelfs met een houten tandenstokertje kunnen doen.
Het is z’n plaatje die.
Ik heb een nieuw bandje geprobeerd vandaag, wat vindt Seiko-minnend horlogeforum?
Parachute strap
Waffle
- Parachute strap
- Waffle
0 stemmers
Beide kanten gedaan?
Edit: ik bedoel dus eigenlijk eerst de ene, dan de andere kant.
Helemaal mee eens
Mijn eerste liefde…
Ze had een partner nodig en omdat het tegengestelde aantrekt moest het een donkere wijzerplaat worden en een andere aandrijving.
Voor deze ‘shoulderless fat spring bars’ gebruik ik meestal een aardappelschilmesje i.p.v. een standaard tooltje. Daarmee kun je net iets meer gelijkmatige druk zetten op de spring bar. Het is belangrijk om goed ‘grip’ te hebben op de bar voor je 'm probeert eruit te wippen. Het blijft lastig, vooral met stalen banden. Als je van plan bent vaker van band te wisselen kun je het beste vervangende fat spring bars met een kraagje kopen.
Zou iemand misschien weten hoe ik aan een vervanged uurwerk voor een 7546-6040 kan komen…?
Mij een PB sturen
Loopt het uurwerk niet meer? Of wat is er mis?