Dan moesten de wijzerplaat pootjes eraf, en dat is denk ik zonde met deze plaat. Is wel overwogen.
De ring is toch misaligned? Daar hoeven de pootjes er niet voor vanaf. De chapter moet er juist af en juist geplaatst
Plaat is misaligned.
Ok als jij het zegt… ik zou dan zowieso die chapter laten uitlijnen met de dial. Dan zie je er niks meer van. Lijkt mij eerlijk gezegd eerder die chapterring maar dat zou jij beter hebben kunnen checken. ( stem uitlijning op 3 )
Ik heb het geprobeerd, maar te riskant… De chapter kan niet bewogen worden en bij de meeste presages zit het glas vastgelijmd dus het glas eruit knallen is ook geen optie. Heel veel risico dus voor minimaal resultaat
Zolang de wijzers maar goed zijn uitgelijnd door de bouwer
Ik heb er erg lang over gedaan om ze 100% schoon te krijgen en perfect te plaatsen, terwijl ik dat normaal in een minuutje of drie-vier doe.
Daarom mag je ook een beste prijs ervoor vragen
Een gemiddelde (zogenaamde) professionele horlogemaker zou het slechter doen dan jij…
Wat een fijn horloge is dit zeg! Maar erg lastig op de foto te krijgen.
Heb al eerder een seiko 5 gehad en die bezel ging zeer stroef. Bij deze ( zelfde model, andere uitvoering ) voelt het erg goed aan en gaat niet te zwaar.
Band is ook een aanrader! Echt comfortabel. Zou er nog wel graag een mooie rubberband bij willen en zit te denken aan crafterblue of een tropic/waffle strap.
Edit: en hij is goed uitgelijnd, zou het een echte zijn?
Ik ben erg fan van Waffle straps voor Seiko’s. Ze hebben ook curved waffle straps (zoals Crafterblue) voor de 5KX. Lijkt me heel erg gaaf!
Mooie banden inderdaad! Thx.
het is waarschijlijk een SII uurwerk
Ik lees niets negatiefs hoor…
In dit topic laat je zien wat je mooi vind, en anderen geven hun eerlijke mening.
Trek het je niet aan.
Het forum leer je met vallen en opstaan.
En de 1 zegt het net wat anders dan een ander.
Dank!
Helaas kan je geen bericht verplaatsen naar een ander topic. Dat zou wel een mooie feature zijn misschien.
De nieuwe SLA055 en SLA057 zijn ook niet verkeerd.