Mijn eerste mechanische Seiko. Vandaag vers uit het DHL busje

Verder heb ik al een Strapcode Boyer band liggen die ik dit weekend op maat ga maken.
Mooi hoor!
Haha stoppen ze nog steeds dat stuk karton er bij?
Geeft niet. Bijna alle bruine bandjes passen op je Alpinist.
Schitterend
Zeker, mooi trio…
Dank je, het is de SPB001J1. https://www.watchtalkforums.info/threads/review-the-seiko-premier-automatic.29209/
Echt een heel mooi plaatje en aanwinst
Hallo kenners.
Ik heb een 7548-7000 quartz duikert met zwarte bezel.
Nou zou ik daar graag een pepsi bezel op hebben. Weet iemand waar ik die kan krijgen. Liefst origineel Seiko en liefst een originele oude. Anders gewoon een nieuw exemplaar als die nog te krijgen zijn.
Het model is er ook met pepsi bezel maar die heeft ook een andere kleur plaat en chaterring. Ik zou dan een pepsi kopen ipv deze gaan modden. 7546-700b.
Yobokies verkoopt deze specifieke insert.
Close to the real deal kun je niet komen.
Denk dat je geen nieuwe originele van Seiko kan vinden. Kost je ongeveer 25 euro incl. verzendkosten
Ik kan voor een vergelijkbare prijs als ik nu de zwarte heb niet echt een mooie vinden.
Overigens dacht ik dat ze dezelfde wijzerplaat hadden maar heeft de pepsi dan een heel donker blauwe?
Thanks!
Ja, net als bij de skx009 een subtiel verschil met de zwarte, maar het is echt donker blauw en geen zwart. De pepsi’s zijn wel iets zeldzamer en gewilder maar zo veel scheelt het ook weer niet.
Helder. Eens rustig zoeken dan.
Liefst een SBCM023 maar dat is helemaal kansloos voor een normale prijs. Had ik toen maar…
He! Die ken ik! Dat zou toch jammer zijn als je die gaat modden. Die komt rechtstreeks van de eerste eigenaar uit Japan.
Maar goed waar bemoei ik me mee je mag natuurlijk doen wat je wil met dat ding
Succes,
Ff een footoo derbij,
Tijdelijk voorzien van andere insert is toch niet echt modden? (imho)
Nou met die oude bezels inserts zou ik geen risico lopen ze zijn best kwetsbaar dan zou ik de ring in zijn geheel verwijderen. Volgens mij past de 6309 pepsi en de 7002 duikring ook.