Seiko Only VI

12 likes

Mooitje hoor

1 like

Wel van mij :stuck_out_tongue:

13 likes

5 likes

Die Time Sonar is echt gaaf. Alleen heb ik ze nog nooit gezien met zo’n groene datum schijf. Normaal zijn ze veel “donkerder” of is dit dat een ander referentie dan 7015-610

1 like

Weet iemand eigenlijk wanneer Seiko de nieuwe catalogus bekend maakt voor 2022? Waarin dus (de meeste) nieuwe releases staan.

Ze zijn er dacht ik in 4 kleuren.

2 likes

Ik zie het nu ook, na wat zoeken

PS Wat een prijzen vragen ze voor deze horloges :woozy_face: (Dat maakt ze niet minder mooi)

2 likes

Mijn NA, een SSC147P1

Voor weinig kunnen overnemen, moest wel een nieuwe accu. Deze is inmiddels vervangen en ben er best blij mee.

5 likes

Mooie foto!

1 like

Vragen is iets anders dan krijgen. Maar het zijn wel tricky horloges om te kopen.

1 like

Yup:

9 likes

Hoi Maxim,

Er waren laatst wat vragen over de kosten van vervanging van de accu, mag ik vragen wat het jou gekost heeft?

NA

Zeer blij mee

Nu nog leren band knutselen.

13 likes

Het is de tweede horloge waarvan ik de accu/batterij heb vervangen. 1x voor een Seiko solar en 1x voor een Citizen Eco-Drive.
Beide keren zitten er een MT920 in met een extra onderdeeltje erop, beide verschillend van elkaar.
@Beavis gebruikt een standaard MT920 en herbruikt het extra onderdeeltje door het met een mesje van de oude accu los te halen.
Ik wou het niet proberen, dus maar de correcte type besteld. Voor de Citizen was ik 30 euro kwijt en voor de Seiko was ik 25 euro kwijt.
De standaard MT920 kost ongeveer 5 euro.
Ik heb beide oude accu’s bewaart, om in de toekomst hetzelfde te doen als @Beavis. Maar heb dan wat extra kansen om te klooien.

2 likes

van de 15 keer dat ik het gedaan heb ging het 15 keer in 1 keer goed :slight_smile:

Bij die onderdeeltjes met enkel 1 stukje wat contact moet maken is het het makkelijkst.
Bij sommige Seiko Kinetics moet het op 2 punten contact maken met moederbord, maar is ook wel te doen. Seiko gebruikt zelf nu MT920 als vervanger van de Maxwell TC920S accu’s

2 likes

Een van de mooiste duikers in mijn collectie

18 likes

Kijk ik zojuist om 12 uur, blijkt de minuten wijzer 5 minuten uit het lood te staan.

Bij servicepunt Vaessen in Heerlen contateerden ze dat de hele mechaniek te los zat. Wordt met spoed omgeruild. Jammer het kwaaltje. Top service bij Vaessen.

Hallo Seiko vrienden,

Kunnen jullie mij helpen wat ik op MP gekocht heb? Kan m niet vinden. Breedte 38 mm, lug 18mm

4 likes

Wat staat er op de achterkant? Dan kan je het zelf opzoeken. Of met google lens. Als je de volgende keer nog zo iets hebt :innocent:

2 likes