Seiko Only VI

:facepunch:

13 likes

15 likes

11 likes

1969

16 likes

13 likes

Oud & nieuw :grimacing:

Vandaag de SPB207 opgehaald. Heel. Erg. Mooi. :star_struck:
Al sinds de introductie een kleine crush op dit model dus toen deze op het forum werd aangeboden de knoop maar snel doorgehakt. Betekent wel dat m’n Great blue hole de doos zal gaan verlaten. Ik overweeg nog om een topicje aan te maken met een vergelijking van beide modellen, er zitten meer verschillen tussen dan ik wist.

De dial speelt betoverend mooi met het licht. In sommige hoeken zwart, soms een mooie groene sunburst. Lastig op de foto te vangen maar prachtig om naar te kijken :slight_smile:

21 likes

Gefeliciteerd met je Seiko, veel draagplezier :ok_hand: :+1:. Die blauwe is ook mooi, lekker houden joh :wink:.

Heb zelf ook een paar Seiko’s:

9 likes

Topper hoor! Hij werd voor mij op een verkeerd moment aangeboden anders had ik hem overgenomen van @Brambo.

Heel veel plezier ermee, maar dat zag ongetwijfeld wel lukken.

1 like

Hij is prachtig veel kijkplezier met de Seiko!

1 like

Strapcode heeft een nieuwe versie gemaakt van hun 70ties band met gaten. Nu ook in 20 mm , dus…

8 likes

Vind em wel cool :+1:
Tis een smaak dingetje, zeg het maar vast, zullen er genoeg zijn die het niks vinden

1 like

Snap ik. Mijn vriendin viel het vandaag meteen op en vond het te heftig. Missie geslaagd :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe mm200! En wat vind je er van? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar je mening.
Persoonlijk vind ik de afmetingen van de nieuwe mm200 op een of andere manier meer kloppen, alhoewel ik niet kan uitleggen waarom.

Die groene dial is echt fantastisch. Mooi op de foto gezet! Veel draagplezier.

Gefeliciteerd! Beide erg mooi! De bleu hole moet er bij mij ook nog eens komen.

Thanks! Houden, funny story. Ik had vóór ik de SPB083 kocht een PADI turtle gekocht. Mezelf bij aankoop van die SPB voorgenomen te kiezen tussen de PADI of de SPB. Lang verhaal kort:

Die PADI is er dus nog. In soort van blessuretijd. Die SPB083 óf die PADI moet het veld ruimen. Het blijft geen feest :grimacing:

Ik wilde ook wel ff twijfelen maar er bleken meerdere geïnteresseerden te zijn en ik was blijkbaar de eerste in de rij. Steeds als ik er één zag vond ik het een prachtig ding. De MM200 die ik al had beviel echt top, dus ik besloot dat twijfelen niet zinnig was.

4 likes

Ik heb ze vanmiddag even kort bij elkaar gehad. Qua maatvoering valt mij eigenlijk niet direct veel op. Ik heb beide horloges met de bezel tegen elkaar gehad en zag minimaal maatverschil. Wat mij meer opviel is dat de vorm van de bezel + insert bij de nieuwe MM200 vlakker is, bij de SPB083 is dat wat boller. Dat kleedt misschien wat af. Verder heeft de SPB207 een blank stalen rehaut en minutenmarkers op de dial, waar de 083 een rehaut in dialkleur met markers heeft. Dat doet misschien ook wat voor de de indruk van formaat.
De nieuwe wijzerset vind ik erg mooi, en de goudkleurige secondenwijzer met die rode stip brengen een beetje leven in de brouwerij, dat ontbreekt op de 083.
Het lijkt mij leuk om alles ff met beeld hier in meer detail te plaatsen, maar ik moet daar ff tijd voor maken.

1 like

7 likes

11 likes

15 likes

Zomer met zon mag komen!

11 likes