Seiko Only VI

12 likes

Zou kunnen.
Heb meerdere winkels met Seiko gezien.

Die groene wijzerplaat :heart_eyes:

1 like

Ik kom er steeds meer achter dat een no-date duiker mijn voorkeur heeft. Maar daarom vroeg ik me af, heeft Seiko eigenlijk wel no-date divers?

4 likes

Dat zou ik niet weten.
Maar waarom ?
Omdat je die steeds bij het gaan dragen gelijk moet zetten ?

Ja precies, dat laatste. Ik wissel toch best regelmatig van horloges en vind het op datum zetten dan best een gedoe.

Zo’n SPB zou wat mij betreft een ideale kandidaat zijn voor een versie met no-date.

5 likes

Streef je dan naar een no-datecollectie? :thinking:
Ik kan trouwens even geen Seiko duiker bedenken zonder datecomplicatie. Maar dat gebeurt wel vaker en dan blijkt Seiko toch weer een keer zo’n model te hebben gemaakt. Dat merk heeft ongeveer alles wat je kunt bedenken wel een keer gedaan en zo niet dan komt het nog. :grin:

Niet direct hoor. Zo blijf ik mijn SKX ook erg leuk vinden, ondanks het het maar liefst twee complicaties heeft. :sweat_smile:
Maar ik zat meer eens te denken… Rolex, Tudor en Omega hebben allemaal duikers zonder datum. Maar van Seiko, ook een merk met serieuze duikhorloges, ken ik er eigelijk geen een. Ik denk dat er best meer puristen zijn die graag een no-date duiker van Seiko zouden zien. Maar heeft Seiko überhaupt wel een uurwerk als no-date?

Ja, sowieso de 6R35.

Edit: nee wacht, komt die niet eigenlijk wel met datefunctie? Bij de nieuwe KS hebben ze 'm in ieder geval weggelaten.

De 6r35 heeft een date functie. De nieuwe 6r31 in de KS is een no date uurwerk. Misschien komt die binnenkort ook in een duiker terecht. Maar Seiko’s duikers hebben van originele altijd een date of day/date dus misschien ook niet.

1 like

Dat wordt dus modden…

Hoewel dit dan weer niet echt een duiker is, natuurlijk…

5 likes

10 likes

Begrijp ik dan goed dat je 2 PADI turtles hebt? Wat is het onderlinge verschil? Ik dacht wel gezien te hebben dat er 2 verschillende type codes waren, maar dacht dat dat afhankelijk van regio/markt was?

Ik snap het.
Doordeweeks draag ik overdag een Astron.
Lekker makkelijk. Altijd op tijd.
En s’avonds en in het weekend pak ik een duiker.
Die draag ik 1 week. En de week erop een andere.
Dus dat gelijk zetten beperkt me tot 1 x per week.

1 like

De een is een SRPE99, laatste versie met de lumepip op 3 ivm de laatste ISO.

De ander is een SBDY017, een JDM. Ik wilde uiteindelijk toch de JDM.

Ik heb de SRPE te koop staan. Als je een mooie PADI turtle wil, en de JDM versie boeit je niet, heb je daar een heel mooi koopje aan.

1 like

Weet je, dat is voor mij ook wel weer een beetje part of the fun. Ik vind het wel wat hebben, dat ritueeltje van tijd en datum (en evt. dag) gelijk zetten. :blush:

Heb je de automaten niet in een watchwinder? Dan valt het toch wel mee met gelijk zetten van de datum?

2 likes

5 likes

Een mm300 zonder datum, zou ik persoonlijk veel mooier vinden, net zo goed als een rolex sub no date veel mooier is dan de date uitvoering, die ook nog eens die lelijke Cyclops heeft.:joy:

1 like