Seiko Only VI

Blijft toch een prachtige combinatie zo :+1:

Thanks.

1 like

Mn Seikoes :slight_smile:

17 likes

Even een switch naar de Turtle.

15 likes

15 likes

Seiko a904-5199. Ik zit ff in een LC periode geloof ik.

13 likes

21.5cm omtrek. Dan valt 38mm echt tegen.

Gaaf horloge!

1 like

Twee turtles is beter dan één :grin:

16 likes

blijft een van de fijnste SKX007

14 likes

Even een vraag. Vanochtend liep de Seiko SPB187 niet meer. Vanochtend had ik hem handmatig even opgewonden door 40 keer aan de kroon te draaien. Dit was om er even mee te spelen. Daarna ging die weer de horlogebox in. Inmiddels zie ik dat die dik twee uur achterloopt, dus hij zou langzaam weer leegraken.

Nu is mijn vraag, hoeveel windingen kan een 6R35 caliber hebben voordat de veer volledig is opgewonden?

1 like

Misschien heb ik wel ooit 200 pietermannen beter besteed, maar dan kan ik me het niet herinneren.

10 likes

Tja weet niet precies hoeveel windingen daar voor nodig zijn , maar 40 lijkt mij toch wel genoeg om deze minimaal 30 uur te laten lopen .

Dat hij langzamer gaat lopen vind ik wel vreemd hoor .

1 like

Inmiddels heb ik het gevonden. 55 volledige windingen. Als die leeg is zal ik weer eens opnieuw testen. Voorheen nergens last van gehad, maar ik had hem ook een hele week om. Na een week liep die slecht 35 seconden voor. Voor zover dus nergens last van gehad.

Nu eens kijken of die echt de 70 uur haalt terwijl die volledig geladen zou moeten zijn, zonder dat die gedragen wordt.

1 like

Is er niet een klein kansje dat je 'm verkeerd op tijd hebt gezet? Mij al een paar keer overkomen namelijk… :upside_down_face:

2 likes

Daar had ik al aan zitten denken haha. Die kans was namelijk heel goed aanwezig hahaha. Maar ik had hem gelijk gezet met het horloge wat ik de hele dag draag.

Edit: ik zit nu zelf ook te twijfelen of ik wel 40 keer aan de kroon heb gedraaid :joy:

1 like

In de woorden van Johnny Cash:

“Lay off that whiskey, and let that cocaine be…” :wink:

1 like

:joy::joy::joy:

Ik zal eens opnieuw gaan testen.

Hallo Seiko experts, heeft iemand een idee wat onderstaande model zou kunnen zijn? Het nummer erop is 261163 maar dat is geen model van Seiko volgens mij, voor de rest is de info summier.

Beter GOED gepikt dan SLECHT nagemaakt, dat hadden ze bij Seiko heel goed begrepen !

SARB031 2011 versus Seamaster 1963.

De Seiko SARB031 NOS aangekocht 27 oktober 2021 in Aachen / Duitsland is door forumlid @rbn1 heel snel doorgeflippert :grin:

8 likes