Seiko Only VI

Ik snap het ook niet zo goed, deze clown stond al geblokkeerd bij mij vanwege zijn rommel.

12 likes

Mag je het nog wel mooi vinden

Poeh,

Wat een waanzinnig mooi horloge!

1 like

Een veel interessantere vraag: is die Longines 4x zo goed als de Seiko? 4x beter, degelijker mooier? Mooi voorbeeld van prijs/kwaliteit van Seiko.

1 like

9 likes

Nee we moeten daar als Seiko liefhebbers gewoon een harde lijn trekken. Dit soort mensen misbruiken de Seiko naam om zelf geld mee te verdienen.

Wat betreft die gele, ik zag niet dat het een fake is.
Ik vind 'm gewoon mooi.

Volgens mij zijn de 2 mods van hierboven met echte Seiko wijzerplaten gemaakt, zijn feed staat echter vol met ander dubieus spul.

Ik vind dit ook heel dubieus, want wat heeft een Seiko wijzerplaat te zoeken in een horloge dat niks met Seiko te maken heeft? Het wekt dan onterecht de indruk dat het horloge een Seiko is.

Als je zelf een mod maakt met Seiko plaat en andere onderdelen doe je niet veel mis, je koopt geen fake onderdelen. Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de reden dat van dat soort mensen Seiko platen gebruiken vooral een financiele reden heeft omdat een “Seiko” beter verkoopt dan iets merkloos. Maar hij maakt zo op vrij grote schaal “Seiko’s” die niks met Seiko te maken hebben. Niks stopt hem om merkloze platen te gebruiken maar dat gebeurt niet. Ik zou het met Rolex in ieder geval niet hoeven te proberen en wordt mn advertentie zo verwijdert als ik hem in het blauw zou plaatsen. Waarom is Seiko dan anders?

1 like

Het zal inderdaad mix and match zijn van Seiko spul met ander materiaal om winstmaximalisatie te halen. Dubieus is het zeker als je het commercieel doet, maar de grens ligt voor mij bij het gebruik van replica (wijzerplaten) en niet zozeer bij het gebruik van het andere materiaal (mits netjes vermeld is bij verkoop).

Volgens mij denk Seiko er zelf ook dubbel over. Aan de ene kant vinden ze de Seiko community fantastisch. Laat die paar jongens maar lekker aanmodderen… euh modden. Zo blijft de community ook een beetje levendig. Tuurlijk zullen ze de modders die alleen maar Seiko onderdelen gebruiken meer supporter, maar die paar honderd jongens die dat niet doen, ik denk dat Seiko geen zin en tijd er in wilt steken om daar moeite voor te doen. Sterker nog, met al die designs kunnen ze zelf ook inspiratie op doen… of gewoon keihard hun ideeën “terugstelen”. Kijk naar de Seiko 5 Sport series hoeveel versies dat wel niet heeft opgeleverd. Ieder nadeel heeft dus ook zo zijn voordeel.

Of het goed is? Nee, ik ben er ook niet van. Ik hou liever alles origineel. En als ik ooit iets wil gaan modden, dan zou ik dat ook alleen maar met originele onderdelen willen doen.

2 likes

Klopt dat is de harde grens waar iedere liefhebber het over eens kan zijn dat dat 100% niet kan. Maar die grens overschrijdt die kerel ook helaas. Kudo’s trouwens voor chrono24 die hier als enige verkoopplatform iets tegen doen. :+1:

Volgens mij zegt dat ze de verkoop van losse (limited?) wijzerplaten een paar jaar geleden stop gezet hebben genoeg over hun mening haha :grimacing:

3 likes

Heerlijk horloge, draagt super comfortabel.

1 like

13 likes

Yep, die prijs/kwaliteit was altijd ijzersterk van Seiko. De prijscreep (elke nieuwe generatie duurder) zet dat wel onder druk.

Sun019 komt niet vaak voorbij, dus bij deze.

17 likes

Ook hier even delen. Gisteren na veel te lang wachten de SPB143J1 ontvangen.
Lastig concentreren op je werk als je ogen constant afglijden naar je horloge… En weer hard last van "ik heb nog maar net twee keer op mijn horloge gekeken en vraag me nu af hoe laat het eigenlijk is :laughing:
Een goed teken, dus!

De bracelet draagt erg fijn en rammelt een pak minder dan die op m’n ex-Turtle (mag wel voor die prijs). Geen Tudor afwerking of fitment, maar die vragen voor een bracelet zo goed als even veel als voor dit complete horloge, dus niet echt een vergelijk.

De drilled lugs keken me echter met vragende ogen aan en de spring bar tool lag toch voor m’n neus, dus lang heeft ie niet op staal gestaan :see_no_evil:
Heerlijke ‘strap monster’ is deze!

Even een weekje dragen en dan wat afwisselen met de BB58. Wordt een moeilijke strijd…

Wat plaatjes!

Colareb leren bandje

Hirsch rubber, beetje sunburst, beetje lume…

30 likes

Gisteravond stond er een pakketje voor mij klaar.

Mijn nieuwe Seiko.

27 likes

Nice. Congrats. :+1:

1 like

16 likes