Seiko Only VII

Dit is een modificatie die is gemaakt van een nieuwe SNZF29-kast. Aangepast ten opzichte van het origineel zijn de wijzers, kroon en de double domed saffier.
Wat apart is, is de band. Van de SNZF29 zijn geen banden meer te krijgen, maar heel toevallig past de band van de nieuwe SRPG29 prima. Dit is een band met solide schakels en met een 2-gaats sluiting.

Gewoon een lekkere every day beater :ok_hand:t2:

10 likes

12 likes

Heb je de originele wijzers vervangen door de wijzers van een Ligure horloge? Zonde van de Ligure! :wink:

1 like

Geen zorgen, is geen Ligure aan te pas gekomen :wink:

1 like

Eind vorig jaar heb ik eigenlijk een mooi, werkend exemplaar van de Seiko 4205-014B kunnen bemachtigen. Zie hieronder ten midden van mijn SKX en mijn Turtle:

Aangezien het om een oudje gaat, wil ik hem graag (laten) opknappen. Daarom heb ik een paar vragen:

1.) Hoe kan ik de band het beste reinigen en weer wat soepel krijgen?

2.) Is er iemand hier op het forum die hem een onderhoudsbeurt kan geven, zoals nieuwe pakking plaatsen, uurwerk nakijken, waterdichtheid testen? @koekoek, weet jij misschien iemand?

Alvast bedankt voor het reageren!

7 likes

Vwb de band kun je beter een reproductie erop zetten. De weekmakers zullen er al jaren uit zijn. Dit maakt de band poreus en breekbaar. Ik zou hem bewaren en wegleggen.
De rest kun je door een horlogemaker laten doen.
Er is een topic over horlogemakers. Daar kun je wel iemand vinden bij jou in de buurt.
Mooi ding trouwens die 4205!

2 likes


Staat erg lekker op staal, maar zwaar…:grimacing: Ben niet zo van de schouder uit de kom…dus inmiddels weer terug op leer gezet.

12 likes

Beste kan je Aad57 vragen.
Die doet veel Seiko.
Koekoek is na zijn ban, minder actief denk ik.

1 like

Oh?! Ik heb blijkbaar wat gemist hier.

Top, dank je.

Dank je. Het is een erg leuke, kleine duiker en je komt ze niet vaak tegen in deze goede staat zonder aftermarket onderdelen.

Ik heb ook zo’n mini,
Een 2625-0010 heel leuk en mooi ontwerp. Jammergenoeg echt te klein voor me.
Hij staat al een tijdje te koop op marktplaats.

9 likes

Ik heb mijn vrouw ook een 2625 gegeven vorig jaar. Prima quarts horloge. Geen foto beschikbaar momenteel.

30 likes

12 likes

20 likes

Dat is inderdaad ook een leuke duiker. Alleen jammer dat hij een quartz-uurwerk heeft.

Eindelijk te pakken gekregen.

Mijn nieuwe aanwinst!

22 likes

Jubilee van Strapcode. Echt een heerlijke combi.

20 likes

17 likes

Die rode bandjes bij zwarte wijzerplaten zijn ohhhhhh zooooooo hot. Super hoor.

1 like