Seiko Only VII

Nu een jaar en vijf dagen in de collectie. Het eerste horloge dat het langer dan een jaar heeft weten uit te houden om in de collectie te blijven :rofl:

En dat zal ook nog een tijd zo blijven als het aan mij ligt :grin:

21 likes

Jeez, dat klinkt wel als een vrij ernstig geval van flipperitus! :open_mouth: Ik heb, volgens mij, nog nooit een horloge korter dan een jaar gehad. :grin:

1 like

Hahaha het valt wel mee. Ik koop eigenlijk niet heel veel horloges. Ook een beetje om de collectie bewust klein te houden. Als ik koop ben ik gierig en wil zo min mogelijk uitgeven. Dus dan moet er wat verkocht worden zodat ik zo min mogelijk hoef bij te betalen… maar dat laatse klinkt misschien voor velen herkenbaar :laughing:

1 like

deze stond te koop maar blijft in de collectie. Veel te leuk en comfortabel om te verkopen!

21 likes

Heel verstandig besluit…:+1::+1:

1 like

Crosspost. Laatst had ik hier een zwart bandje op gezet om er vervolgens achter te komen dat de kast heel donkerbruin is. Heb het standaard bandje altijd vrij saai gevonden, maar dit exemplaar smoelt een stuk beter i.m.o. Originele gesp over gezet, ik ben weer content. :watch::ok_hand:

7 likes

Weet iemand hoeveel Seikos
Srpc15k1 zijn vervaardigd?
Het schijnt een limited edition te zijn geweest ( black ufo ).
Ik Google me wezenloos maar kan de info niet vinden.
Bij voorbaat dank.
Antwoord net gevonden.

Seiko came out with another re-craft series. This time it is the re-interpretation of the famous UFO model of 1969; the 6106-6430. Unlike the other re-craft models, this new series uses the newer 4R36 automatic movement instead of the 7S26 and is a limited edition timepiece of just 1,969 examples per model. There are three different models to choose from. My favorite is the SRPC13K1 because of the green dial.

Dus ook in 3 kleuren uitgevoerd:
Black.
Blue.
Green.

“My Eastern Watch Collection: Seiko Recraft Neo Sports UFO SRPC13K1 Limited Edition (similar to SRPC15K1 & SRPC16K1) - The brand scores again, A Review (plus Video)” https://easternwatch.blogspot.com/2018/02/seiko-recraft-neo-sports-ufo-srpc13k1.html?m=1

2 nieuwe banden :grin:

11 likes

Crosspost

15 likes

Nieuw in m’n collectie Seiko Shogun, wat is titanium licht

18 likes

13 likes

Turtle met een crafter blue : mooie combinatie.

15 likes

14 likes

7 likes

Vandaag weer een dagje met deze Seiko 5 Sports:

15 likes

9 likes

8 likes

Groeten van een andere uitbundige Seiko uit Halle

En ook de bewegende delen hebben we

6 likes

(Ook) mooi man. :+1:

1 like

Dankjewel, en wat dacht je van mijn andere funfactor10Seiko…

11 likes