Seiko Only VII

Originele hardlex.

Leuk en fijn horloge.

15 likes

19 likes

Prachtig, toevallig vandaag overgenomen van een mede forumlid. Schitterende combinatie van kleur en middelen

1 like

Nice! Ik had ervoor al een andere SPB dus het model was wel bekend, maar die wijzerplaat vond ik zó mooi. Ben weinig gewend, maar vind de SPB op zich ook een geweldig ding.
Veel plezier ervan!

Idd, was er al geruime tijd naar opzoek. Alleen deze uitvoering. Was toen nergens meer te verkrijgen en kocht toen maar een SPB185, erg mooi maar heb deze aan mn zoon gegeven. En maar een Breitling voor mezelf cadeau gedaan. Ik kwam de door mij vanmiddag gekochte SPB207 hier tegen op dit magnifieke forum en dus gekocht. Hij maakt nu onderdeel uit van mijn “beginnende “ verzameling.
Prachtig horloge!

1 like

25 likes

Vandaag weer eens een fotootje gemaakt van de Capt. Willard (SPB151J1) op olijfgroene OLAF strap military canvas :sunglasses: so cool !!

14 likes

Die stalen bezel van de 185 is wel gaaf, maar het geheel is wat te sober naar mijn smaak. Goede “1 piece collectie” maar voor erbij mag er wel wat kleur in. Die 207 doet dat zo mooi, valt soms amper op dat 'ie een groene dial heeft.

Heb op een Vostok die ik heb gemod een stalen bezel gebruikt zoals de 185, met een groene dial zoals de 207. De kast doet me weer een beetje denken aan de SPB143. Op zich leuk allemaal alleen komt het natuurlijk niet in de buurt van de SPB dus eigenlijk draag ik 'm zelden :man_facepalming:

6 likes

In het kunstlicht is de zonnecel achter/onder de wijzerplaat goed te zien.

Twee jaar geleden heb ik op mijn Turtle verschillende waffle banden geprobeerd, van goedkope siliconen uitvoeringen van AliExpress en FKM tot de duurdere Uncle Seiko waffle.

Dit is de eerste keer dat ik een Monsterwatches waffle probeer. In mijn ervaring is het absoluut de meest comfortabele waffle die gedragen heb. De stalen keeper is een tof detail en werkt goed. De ‘flap’ wordt goed op z’n plaats gehouden en stropt niet. Het is siliconen, dus het trekt wat meer stof aan dan natuurrubber of FKM, maar ik vind het nog mee vallen. Wat ook fijn is, is dat de band gemaakt is voor Seiko fat spring bars. Al met al een aanrader, zeker voor de prijs.

13 likes

Een oudje uit 1990 (ongeveer). Loopt nog steeds erg accuraat. Is wel erg bescheiden qua formaat. Dat was toen de mode. Je moet goede ogen hebben om de dag een datum te kunnen lezen in één oogopslag.

7 likes

Wandeling gemaakt in de sneeuw, jammer genoeg is het vooral de natte variant.

12 likes


Combo’tje hoor.:ok_hand:

12 likes

13 likes

9 likes

Als je toevalling om 10 voor 2 op je horloge kijkt moet je eigenlijk wel een foto maken he :upside_down_face:

12 likes

16 likes

14 likes

Crosspost x2.

17 likes

Niet in zijn natuurlijke habitat.
Piramide van Djoser

22 likes