Seiko Only VII

Haha, dan is het helemaal een superwatch. 56 jaar in zo’n goede staat.

:thinking: Mooi! Maar waar kijken we naar? Ik zie een vintage Seiko, maar een heel erg shiny band…?

Edit: je noemt 'm hierboven al, zie ik. Maar hoe zit 't met die band dan?

14 likes

Helaas zat het horloge op een leren band.

Ik ben al een tijdje op zoek naar de originele band.

Dit is een nieuwe seiko 5 band.
Op zich prima, maar we blijven zoeken.

1 like

Hij sluit wel mooi aan op de kast en het is op zich een aardige band. Succes met de zoektocht!

Misschien, maar die zie je al zoveel…

1 like

Ik kan niet beslissen… links of rechts? En waarom?

9 likes

Ik snap het dilemma! Toch ga ik voor rechts. Waarom? Ik vind de bracelet net wat stoerder maar mooi ik harmonie met de strakke dial. vullen elkaar goed aan! Al kan je bij allebei geen verkeerde keus maken…

3 likes

als geld niet uit maakt, dan rechts, ik vind het wel een groot verschil, ff goed zoeken en de presage kan je voor rond de 800e nieuw vinden

1 like

Wellicht is de diameter nog een reden voor de een of de ander? De KS is bijv 37mm en de Sharp edges 39,3mm. Voor mij valt daarmee de KS al af.

Ik heb een blauwe sharp edges. Helaas hebben ze daarbij gekozen voor niet zo’n scherpe dauphine wijzers als bij de KS, en er ook nog van die lelijke lume opgekalkt. Zo zonde.
Oh ja: no date is voor mij ook een pré!

1 like

Voor mij rechts. Het straalt iets meer rust uit en de wijzers zijn mooier. Formaat van de kast doet het ook lekker en en ik vind de kast in zijn geheel wat mooier.

1 like

Allebei heel gaaf, vind ik. Maar de KS wint 't voor mij toch om esthetische redenen. Is gewoon echt classier, imo.

1 like

Ik kwam net eigenlijk ook in dit topic voor mijn eigen keuze stress. namelijk tussen de:

SNXS73. Automaat, €125 bij Monsterwatches inclusief saffier

SUR369P1. Quartz, titanium en saffier. Nu €213 bij Bijenkorf

Welke zouden jullie kiezen en waarom? Vind ze allebei hun charmes hebben…

4 likes

SNXS, voor mij is een automatic altijd meer waard dan zo’n quartz.

2 likes

Dat is excl het saffier, dat kost nog 22.50 euro.

Ik zou voor de Seiko 5 gaan maar dan wel een ander model. De SNKL41 bijvoorbeeld, die oogt veel hoogwaardiger.

2 likes

5 likes

Allebei wel leuk op hun eigen manier. Maar ben je op zoek naar een grab 'n go of een leuk automaatje, voor erbij? En zou je niet liever voor iets in de Presagelijn gaan? Dat blijft volgens mij langer interessant. Wel een andere prijsklasse, natuurlijk… :thinking:

@Martynnn Maar goed, als het dan toch wat betaalbaarder moet, dan vind ik inderdaad de door @koekoek genoemde optie leuker.
Seiko 5 SNKL41 Review & Complete Guide - Millenary Watches

4 likes

Hij is nu in de aanbieding dus vandaar wel een leuke prijs zo. Goede tip die SNKL41! Nu wordt de keuze er alleen niet makkelijker op haha

Ja eigenlijk een leuke daily voor erbij inderdaad. Presage erg mooi maar voor nu niet op de wishlist zegmaar, maar snap je gedachte. Heb niet echt een voorkeur voor automaat (wel leuk), maar vandaar dat de keuze zo lastig is haha. Anders toch nog maar veel on wrist foto’s kijken en gevoel volgen…

1 like

Rechts!!

Band is mooier, kast is ietsje mooier maar vooral om dat het vierkante vlakje bij het Seiko logo van de linker énorm stoort.

1 like