Seiko Only VII

17 likes

9 likes

Is dit niet de 085, de 083 is toch de groene met de gele secondewijzer?

Ja je hebt gelijk, type foutje😳

Plaatje voor de sfeer :partying_face:

8 likes

Mooi trio….

Recentelijk bij WatchNation in de UK een nieuwe Seiko fieldwatch SNZG15k1 opgesnort. Model is in 2008 uitgebracht. 42 mm doorsnede, uurwerk is de 7S36 (day-date uitvoering dus).

Ik heb nu met deze SNZG15 drie generaties fieldwatches bij elkaar. De oerversie SNK805K2 (37mm, groene dial, 7S26C uurwerk) en de SRPG29K1 (39,5mm, blauwe dial, 4R36 uurwerk).

Het aantal Seiko 5-jes is de magische grens van 12 gepasseerd. Ze blijven f*ck!ng leuk.

15 likes

@JuKo Julian, ik heb vandaag ook maar een “grijpfoto” gemaakt.

7 likes

Mooie foto ook! Die Seiko 5 field watches blijven erg leuk!

1 like

Thanks Julian. De afwerking, bouwkwaliteit, uitlijning en (stevig) gevoel in de kroon is retegoed.

Verbazingwekkend eigenlijk (en tegelijkertijd triest dat dat anno 2022 bij Seiko niet altijd meer vanzelfsprekend is).

1 like

nice! welk bandje is dat?

1 like

Deze

Thanks! is een mooie combinatie

10 likes

15 likes

10 likes

Omdat plaatjes vaak meer zeggen dan 1000 woorden.

12 likes

5 likes

Hey allemaal. Ik krijg van mijn vriendin een Seiko 5 (voor vaderdag) en ik wil hem graag gegraveerd hebben met de geboortedatum van mijn zoon. Zoals jullie weten heeft de Seiko 5 een open kast met glas waardoor de movement zichtbaar is in de achterzijde. Toch zijn er ook stukjes staal waar mijn inziens ruimte is voor het graveren van een datum (naast de crown). Nu vertelde een juwelier op internet dat het staal van de Seiko 5 een soort edelstaal, “pvd coated” is waarop het niet zeker is of het staal wel mooi blijft na graveren.

Het gaat in dit geval over de donkergrijs stalen Seiko 5 onder de noemer SRPD65. Heeft iemand ervaring met het laten graveren van een Seiko 5. Ik zou hem namelijk errug graag gegraveerd willen hebben.

7 likes

Dat is niet donkergrijs staal maar staal met een pvd coating er op. Dus daar heeft de juwelier gelijk in dat dat niet goed en mooi te graveren is.