Zou je niet beter eerst kijken of het op te knappen valt, voor je er een batterij in doet ?
Misschien maak je meer stuk dan je lief is.
Hoe bedoel je? Mijn gedachte was om eerst een batterij te plaatsen, puur om te zien of het uurwerk nog goed werkt. Als dat het geval is was mijn idee om de pakkingen te (laten) vervangen en de waterdichtheid te testen.
Ok.
Ik dacht, zolang het stilstaat krijg je geen schade.
Dat is waar, maar met quartz durf ik het wel aan.
Jij woont echt op het strand, hè?
Ik doe mijn best:sunny:
Haha, blijkt wel dat ik er geen verstand van heb…
SPB207 in “stealth mode”
Stealth mode off
Ik blijf het mooi vinden. Hij gooit z’n groene gloed er alleen uit als hij het zelf wil
Ik ook niet hoor
… daarom maar besloten het aan de professionals over te laten. Ik heb 'm voorzichtig schoongemaakt. De lokale Seiko AD met eigen horlogemaker gaat proberen of 'tie het doet met een nieuwe batterij. Als dat het geval is halen ze de stofjes van de plaat, vervangen ze de pakkingen en geven 'm een druktest. Als hij het niet doet is er nog de optie om hem op te sturen naar Seiko, maar het hangt een beetje af van de kosten of dat de moeite waard is.
Wordt vervolgd
Het hangt ook af van wat het horloge nog waard is toch ?
Geen idee van de waarde…
Ja zeker. Hobby is leuk, maar als het (veel) meer dan € 100 gaat kosten gaat het mij te ver. Voor het vervangen van de batterij, dekselpakking, het weghalen van de stofjes en een druktest tot 10 ATM rekenen ze € 30. Het zou mooi zijn als ik daarvoor klaar ben.
Oh, dat lijkt me heel redelijk.