Seiko Only VII

Maf…
Kan ze niet eens lezen joh, lukt bij mijn Navitimer ook alleen maar als ik vergroot met scherm telefoon 🫣

Ik zag een reactie dat dit een “verkrachting” was van een ouder model maar in het echt ziet ie er toch wel goed uit.

13 likes

Dat zou ik niet zeggen, het heeft namelijk weinig met het oude model van doen/ is geen echte reissue. Dat vind ik met name jammer.

1 like

Ik doe vandaag mee hier met mijn SKX007.

Bijna weekend.

14 likes

En ik die mee met de SKX 013!

Foto van afgelopen zondag!

16 likes

Met mijn Solar aan het genieten van de zonnenstraaltjes :star_struck:

11 likes

Weer ‘s ouderwets ‘n Monster.

21 likes

Vandaag deze:

:roll_eyes:

14 likes

Deze nog steeds…

19 likes

Een vraag, weet niet waar ik deze anders zou moeten stellen:
Bezel van mij SKX 009J is lostgekomen tijd terug. Er zit gebold saffier in en ik krijg deze zelf niet terug geplaatst.
Ik heb een rubber bezelring op voorraad.
Is er een lid die mij zou kunnen helpen? Omgeving Zuid-Limburg.

7 likes

Vaessen Juwelier in Maastricht/Heerlen.

1 like

Te weinig op ‘t lijstje gezet, of meer dorst dan verwacht?

1 like

Lekker even gamen met de Seiko om!

12 likes

16 likes

10 likes

Astron tijd :artificial_satellite:

12 likes

Ik zou het eerst zelf proberen, er kan namelijk weinig mis gaan.

Zorg wel dat de metalen veer, voor het kliksysteem, goed op zijn plek ligt. Rek de rubber bezelpakking een beetje op en doe die in de bezel. (Dit doe je om te voorkomen dat die pakking uit de inkeping van de bezel gaat. Wanneer dat gebeurt, merk je dat trouwens meteen want dan loopt je bezel niet lekker.) Eventueel kun je die pakking nog insmeren met wat vaseline zodat de bezel er gemakkelijker op gaat.
En vervolgens leg je de bezel zo recht mogelijk op de kast en druk je aan twee kanten tegelijk de bezel erop. Meestal gaat dat gewoon met je duimen.
Soms gaat het stroever en gebruik ik wel eens een blokje hout (van kinderspeelgoed). Door het bolle glas kun je nu waarschijnlijk niet de hele bezel in een keer erop drukken, maar zit een kant al op zijn plek. Vervolgens druk je met het blokje de andere kant op zijn plek door er wat gewicht op te zetten. Zolang die veer maar op zijn plek ligt, kun je met het houten blokje eigenlijk niets beschadigen. Dus niet te bang zijn om wat te proberen.

Succes!

1 like

17 likes

Ik heb die zelf ook, maar het is mij nooit gelukt om hem zo mooi op de foto te krijgen!

12 likes