Seiko Only VIII

Die is inderdaad héél mooi!

1 like

Land tortoise toch ?
Zeker mooi…:+1:

Thanks! :blush:

1 like

Lijkt er wel heel erg op. Maar dit is de Silfra.

2 likes

De SRPK77.

Prachtig.

1 like

22 likes

Mooie presage :wink:

1 like

9 likes

Dankje! :+1:

1 like

10 likes

14 likes

Heerlijke klok, ik heb hem ook. Momenteel op een fatsige engineer 2 met lekker foute rosé sluiting die dan weer bij de bezel en wijzers past.

14 likes

Ik heb deze week een SBDY115 (JDM) besteld. Nu ben ik op zoek naar een goede Jubilee of Engineers bracelet met solid end links die passen. (lug size 20mm) Ben wel fan van Strapcode maar die hebben voor dit model geen bracelet. Echter wel voor een SARB017, helaas zou die niet passen op de SBDY115.

Wijken de krommingen zo gigantisch af bij SEIKO?

1 like

Ik heb echt geluk gehad met het 4R uurwerk in mijn 5 GMT. Ik heb 'm in februari zoveel gedragen dat hij niet stil heeft gestaan, toen ik gisteren de datum bijzette zag ik dat het uurwerk in een periode van ruim vier weken in totaal ongeveer 15 seconden te snel loopt :open_mouth:

Dat is veel beter dan de andere twee automaten die ik in roulatie draag (Tudor Black Bay 36, +3sec/24h, Citizen Fujitsubo, +7sec/24hr).

Ik besef dat het een kwestie van geluk is en de 2824 en 9051 in de andere horloges waarschijnlijk ook zo strak afgesteld kunnen worden maar ik ben er desondanks van onder de indruk.

11 likes

Dat is zeker errug netjes! :flushed::ok_hand:

1 like

Oei, heftig! Die moet je tonen in het topic “De pols, maar dan andersom, de sluitingen”. Opdat we allemaal kunnen griezelen.

1 like

Ik ben er nu op aan het letten en het lijkt erop dat 'ie overdag (terwijl ik m draagt) rond de 3 sec te snel loopt, deze tijd maakt 'ie ongeveer goed als hij plat in de horlogedoos ligt snachts.

1 like

Hahaha misschien drop ik hem daar binnenkort nog even :joy:

1 like

Dat zijn de betere uurwerken imo…erg handig op deze manier lekker accuraat over tijd.

1 like

zeker doen! Dit mag je de anderen niet onthouden.

1 like