Seiko Only VIII

Seiko lume is echt bizar :fearful:

20 likes

Mooi gemaakt!

1 like

Vandaag niet 1, maar 2 keer de Shogun incoming!
De een laat nog wat langer op zich wachten, maar dat mag de pret niet drukken.

12 likes

Toch maar aan de hobby gegaan op mijn vrije middag.

Mijn SKX zag er eerlijk gezegd niet top uit. Je zag amper een verschil tussen gepolijst en geborsteld, er zaten twee butsen in het glas, bezel was niet uitgelijnd en er zaten behoorlijk wat plekjes op de kast. Gek? Nee. Het ding komt uit 2003. Toch maar besloten even lekker te knutselen dus.


Als eerste heb ik alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Ik had nog een zo goed als nieuw OEM SKX glaasje liggen, dus die heb ik er gelijk ingezet.

De glaspakking was nog als nieuw en de pakkingen van de kroon en de achterdeksel zagen er ook nog erg netjes uit. Deze heb ik nog even opnieuw ingevet. De wijzerplaat, wijzers en het uurwerk waren keurig, dus die heb ik in zijn geheel aan de kant geschoven. De bezel was precies verkeerd uitgelijnd. Ook weer losgehaald, gereinigd en aan het einde terug gezet. Voor de gene die dit ook doet; zorg dat je het lume pipje opvangt en apart houdt, deze zitten vaak niet goed vast aan de insert.

Dan de kast… Tja. Butsen, krassen en door het vele dragen wat glimmend geworden op de geborstelde delen en mat op het hoog gepolijste deel.
Als eerste zijn de zijkanten wat opgeboend met wat cape cod om de glans terug te krijgen en vervolgens zijn alle hoeken afgeplakt en opnieuw geborsteld:


Wat is dan het resultaat van twee uurtjes hobbyen? Het terugvinden van de heerlijke facetten (moderne Rolex, lees je mee?) en ervoor zorgen dat het horloge weer eens 21 jaar mee kan op de pols. Eigenlijk best mooi toch, zo’n SKX :grin:




28 likes

Mooi geworden…:+1:

1 like

Mooi werk en voorzien van goede foto’s. :+1:

1 like

Haha lekker toch? Dus… nu blijft die toch maar in de collectie? :grin:

1 like

Denk het wel :grimacing:
Dan gaat de andere SKX eruit :sweat_smile:

15 likes

Hahaha of misschien kun je hem ruilen tegen die SKX009 die in het blauw staat?

1 like

Mooi geworden zeg!!!

1 like

16 likes

Waarom?
Da’s toch jammer.

1 like

Wat moet ik met twee identieke SKX’en? :grimacing:

3 likes

Er van genieten, van dat discontinued icoon.
Misschien nog wat sleutelen?

Speciaal voor jou:

2 likes

:green_heart:

19 likes

15 likes

19 likes

Prachtig horloge :watch:

1 like

19 likes

Eindelijk ontvangen!

Mooi horloge, jammer van de band met gevouwen schakels.

15 likes