Seiko Only VIII

Echt een coole :muscle:

1 like

12 likes

Is het gelukt Sjaak ?

1 like

17 likes

Eerlijk gezegd geen idee :smile:
Loopt nu exact optijd met mij G-Shock na een nacht in de versterbank gelegen te hebben.

De tijd zal het leren…:smile:

1 like

Idd, na veel pogingen pakte die het signaal niet op was er op een gegeven moment wel klaar mee.

1 like

Zelfs in het licht schijnt de lume, die is echt ongeloofelijk.
Hij heeft een week in zen doosje gelegen en ik heb hem 5min aan en toch is de lume direct paraat :yum:.
Fijn weekend iedereen :wink:

12 likes

Ik heb precies dezelfde! :smiley: Alleen is deze made in Japan. Dat kun je zien tussen 6 en 8 maar het staat ook op de case back. En deze is uit 2001 eigenlijk het eerste productie jaar van de monster 1st GEN.

14 likes

Vraagje, iemand een idee om het stuk tussen de bezel en de kast te kuisen?:yum:

4 likes

Tandenborsteltje :+1:

2 likes

Danku, ik weet dat het redelijk krasbestendig is normaal maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn :yum:.
Als ik krassen maak door te dragen stoort me het minder dan dat ik ze zelf zou aanbrengen door iets doms te doen :wink:.

1 like

Die van mij is zeker niet origineel.
But who cares…
Vind ze gewoon mooi.

2 likes

Die van mij ook niet, die zwarte schijven zijn niet standaard. Maar het staat wel goed :+1:

2 likes

Dag forumleden,

Ik bezit ook een Seiko. Ik kan hem alleen niet meer dragen, want hij is helaas defect. Het gaat om het model 7T59-7A20 Olympic Chronograph 1/100sec.
Zie de foto.

Seiko heeft dit model indertijd uitgebracht speciaal voor de Olympische Spelen in Barcelona in 1992. Ik heb hem toen nieuw gekocht. Ik zie op internet dat het inmiddels een vrij zeldzaam horloge schijnt te zijn.

Ik heb hem heel lang gedragen. Was zeer gesteld op dit horloge. Nog steeds.
Maar hij is helaas defect geraakt. De stalen band is defect en onvervangbaar volgens Seiko. Dwz de push pins van de band zijn gebroken en die worden volgens Seiko niet meer gemaakt en geleverd, waardoor de stalen band niet meer te gebruiken is. Daarnaast is ook het mechanisme defect geraakt.
En door het vele dragen, heeft het horloge wel beschadigingen opgelopen. Bijv. de bezel is flink beschadigd.

Ik heb het horloge een keer naar Seiko Nederland gestuurd voor een revisie, maar dat was helaas geen succes. Toen ik het terug kreeg, viel één van de zijknoppen er zo maar uit.

Ik doe dit horloge niet weg, want het heeft een bepaalde waarde voor mij. Ik heb het voornemen om ooit nog een keer te kijken of er wat aan gedaan kan worden, maar het blijft tot nu toe bij een voornemen.

6 likes

Ik denk dat er hier op het forum wel reparateurs zijn, die dat kunnen aanpakken.
Pushpinnen en dergelijke zijn denk ik nog wel aan te komen.
Kijk maar eens op ebay.

en dan met name op de .com versie, en vervolgens wereldwijd zoeken. Ik zoek zelf een (lastige) schakel, en zie dat er vooral uit Azië het nodige aanbod is aan onderdelen maar ook complete vervangende banden. Dat zou uiteraard ook kunnen.

Nog een keertje.

Rood, wit, blauw…

11 likes

En oranje! Beetje aan het wisselen vandaag.

14 likes

Tip:

Open een topic in

Vragen over echtheid, type, techniek etc

Je kunt gewoon deze tekst gebruiken.

Dan word je beter geholpen.

1 like